Kötészet. Mit is jelenthet ez egy nyomdai specifikációban?

Biztosan sokan találkoztatok már nyomdától kapott árajánlattal, és talán vagytok néhányan, akik az ár/egységár megjelöléseken kívül az árajánlat specifikációját is átolvastátok.

Persze ez nem feltétlen jelenti azt, hogy mindent megértettetek belőle, de ez nem is a megrendelők feladata. A nyomdák, azaz a mi felelősségünk az, hogy arra adjunk árat, amire a megrendelő “gondol”, még akkor is, ha nem egészen az szerepel az árajánlat kérésben, ami végeredményében az árajánlat specifikációjában, hiszen ahhoz már mi is hozzáadhatjuk szakmai értékeinket.

Ismerős az a szó, hogy KÖTÉSZET? A szó eredendően a régmúltból, a könyvek gyártásával, a könyvek nyomtatás utáni “kötésével”, a lapok egymáshoz fűzésével hozható párhuzamba. Tágabb értelemben már minden szórólap, magazin, prospektus, névjegykártya, marketing nyomtatvány nyomtatás utáni további feldolgozását magába foglalja. A vágást, hajtást, a hajtást könnyítő élek készítését, tűzést, ragasztókötést, spirálozást, és így tovább.

Az egyre szélesebb körben elérhető modern technológiák, a felgyorsult fejlődés az, ami végett a kötészet munkafolyamatot gyakran már inkább “kikészítés”-ként is emlegetik. Ez a kategória már magában foglalhatja a különböző nyomdai eljárással készült termékek nyomtatás utáni munkafolyamatait, akár egy kartondoboz ragasztását is éppen úgy, mint egy prospektus borítójának felületnemesítését, fóliázását, lakkozását.

Reméljük ti is úgy látjátok, hogy időről időre megírt, adott témához kapcsolódó bejegyzéseink kevésbé szakmai jellegűek, hiszen mi mindig igyekszünk megrendelőink szemével vizsgálni az adott témakört. Mindezek mellett ha mégis kérdésetek lenne, úgy állunk rendelkezésetekre elérhetőségeinken.

Korábbi bejegyzéseink a témában

Jelölés a szállítói csomagoláson? Ezt jelenti!

A szállítói kartondobozokon gyakran találkozhatunk különféle jelekkel, szimbólumokkal, melyeknek fontos jelentésük van a csomagolás, tárolás [...]

Mennyi idő alatt bomlanak le a csomagolóanyagok?

A különböző csomagolóanyagok lebomlási ideje jelentősen eltérhet egymástól, és függ a környezeti körülményektől, például a [...]

5 ok, hogy miért használj Canva-t

Szeretnéd saját kezedbe venni vállalkozásod kommunikációjának egy részét, de nem értesz kellő mértékben a képszerkesztő [...]

Csomagautomata körkép – Melyikkel, miben, mennyiért?

A csomagautomaták fénykorukat élik, sokan előszeretettel használják csomagfeladáshoz, illetve választják ezt az opciót átvételhez a [...]

Így kommunikálj a hírlevél feliratkozóiddal

Egy webáruház, egy márka sikerének kulcsa egyértelműen a már meglévő vásárlóknak a megtartásában rejlik, ehhez [...]

Így csökkenthetitek a csomagolási/szállítási költségeiteket

Ha valaki webáruházat működtet, valamilyen módon el kell juttatnia a termékét a megrendelőhöz, így a [...]

Tanuljunk a díjazottaktól – WorldStar válogatás 2020

A csomagolóiparban a World Packaging Organisation (WPO) által kihirdetett WorldStar díj kimagasló, világszínvonalú elismerés. A [...]

A Föld napja – ötletek a hitelességhez

Az utóbbi évek megkeresései alapján azt vettük észre, hogy egyre többen ügyeltek arra, hogy a [...]

Page translation/Oldal fordítása