Az év legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényén jártunk
Március 30-án került megrendezésre a második Ecommerce Expo Budapesten a Lurdy Rendezvényközpontban. Mihelyt tudomást szereztünk a programról, meg is rendeltük a jegyeinket, mert nem szerettünk volna lemaradni erről az eseményről, ami annyi hasznos információval szolgálhat. Ahogy sejtettük, valóban sokat tanultunk ezalatt az egy nap alatt.
Az első meghatározó élmény volt számunkra, hogy amint beléptünk a rendezvény helyszínére, már ott is termett egy kedves hölgy mellettünk. Az Instagram-on találkozott velünk, és megismert bennünket a pólónkra hímzett logó alapján… Már volt értelme a gondos előkészületeknek! Egyedi kartondoboz és boríték után érdeklődött, mi pedig igyekeztünk legjobb tudásunk szerint informálni őt. Na de térjünk át a dolog érdemi részére… 🙂
Az előadások 5 különböző témakörrel ellátott termekben zajlottak.
1. Webáruház indítás – kizárólag új webáruház indítása végett résztvevőknek szánt témák és előadások voltak ebben a szekcióban. Hasznos volt, de ha már elindítottad áruházadat, akkor az itt vázolt feladatok 80-90%-át már biztosan elvégezted.
2. Marketing – hogyan adjunk el, hogyan érdemes kommunikálni, mely csatornákat használjuk, mik az aktuális trendek, számos esettanulmánnyal színesítve. A felkért előadók igen széles skálát fedtek le, így az egyik legérdekesebb előadások itt hangoztak el.
3. Konverzió, optimalizálás – bevalljuk úgy éreztük néhány előadás meghallgatása után, hogy végeláthatatlan spirál húz a mélybe bennünket… Ezt a feladatkört biztosan a jövőben is hozzáértőbbekre bízzuk saját magunk megnyugtatására.
4. Stratégia – tervezés, végrehajtás, eredmények elemzése, visszacsatolás. Talán az egyik legtöbb türelmet igénylő téma egy cég működésében. A befektetett munka hosszabb távon térül meg, az eredmények nem azonnal jelentkeznek, ámde annál nagyobb jelentőséggel bírhatnak.
5. Kérdezz-felelek – elsősorban az előző 4 témakör előadói válaszoltak kérdésekre. Bevalljuk férfiasan, erre a szekcióra jutott a legkevesebb időnk.
A nap folyamán több, mint 50 előadásból válogathattak az érdeklődők. Mi szerencsések voltunk, ugyanis háromfelé tudtuk osztani az érdekesebbnél érdekesebb témákat, azonban aki esetleg egyedül érkezett, nehezen hallgathatott meg minden prezentációt, ami hasznos lehetett számára.
A kezdő és a már haladóbb webáruház tulajdonosok is sokat tanulhattak egy-egy előadásból. Mi is rengeteg tudással gyarapodtunk, melyeket a jövőben fel tudunk majd felhasználni, hogy még kellemesebb és egyszerűbb vásárlási élményt nyújthassunk a látogatóinknak.
Mindenképp ellátogatunk majd a jövő évi Ecommerce Expo-ra, és másoknak is csak ajánlani tudjuk. A hasznos tippekkel, információkkal később bőven visszanyerhetjük a belépőjegy árát.
A képet köszönjük az Ecommerce Expo Facebook oldalának.