Egy webáruház, egy márka sikerének kulcsa egyértelműen a már meglévő vásárlóknak a megtartásában rejlik, ehhez pedig elengedhetetlen az, hogy rendszeresen kommunikáljunk feléjük, fenntartsuk az érdeklődésüket. Írásunkban a saját tapasztalataink alapján osztjuk meg veletek, hogy szerintünk miként érdemes hírlevelet küldeni.
1) Milyen legyen a megjelenés?
Gondoljátok át, hogy egy-egy hírlevélnek mi legyen a témája, és mit szeretnének azon belül kommunikálni az olvasók felé, majd ezt a lehető legrövidebb módon fogalmazzátok meg. A túl sok szöveg riasztó lehet, így ha esetleg kifejtést igényel a téma, semmiképp se a hírlevélben tegyétek, hanem helyezzetek el egy linket, ami a honlapotokon belül egy külön oldalra vezet.
A tartalom tekintetében szerintünk ezeket érdemes szerepeltetni, és ennél több információ nem is nagyon szükséges egy hírlevélbe:
- logó,
- navigáció néhány fontosabb menüponttal,
- figyelemfelhívó szöveg,
- 1, maximum 2 kép (akár mozgókép),
- rövidebb leírás (ha szükséges)
- oldalra mutató link/gomb,
- közösségi média ikonok,
- leiratkozás link.
2) Mikor és milyen gyakran?
Ha már van egy jól felépített hírleveletek, az fél siker, de az is nagyon fontos, hogy a címzettek a kiküldés után észrevegyék, megnyissák, ne adj’ Isten még kattintsanak is, ehhez pedig meg kell találnotok a megfelelő időt a kiküldésre.
A hétvégét és a hétfői napot mi kizárnánk, mert az előbbinél már nem, az utóbbinál pedig még nem érdekli az embereket a hírlevél olvasás, így könnyen a kukában landolhat a levelünk.
Marketing szakemberek szerint a két “kedvenc nap” a héten a kedd és a csütörtök, esetleg még a szerda, napszak tekintetében pedig a reggeli, délelőtti órákban van a legnagyobb esély arra, hogy célba érjen a hírlevél.
Az optimális gyakoriság függhet a célközönségtől és a tevékenységtől is, de érdemes a “kevesebb több”-elvet tartani, a mennyiség helyett a minőségre fókuszáljatok, és legyen rendszer a hírlevél küldésetekben.
3) Mi legyen a téma?
Mielőtt kialakítotok egy stratégiát a tartalomra vonatkozóan, érdemes első körben átgondolnotok, hogy kikből áll a célközönségetek, mi jellemzi őket, és mi az, amivel felkelthetitek, illetve fent tarthatjátok az érdeklődésüket.
Néhány témaötlet, amelyeket hasznosíthattok:
- új termékek bemutatása,
- limitált ideig tartó promóciók,
- feliratkozóknak szóló kedvezmények,
- szezonális akciók, pl. Black Friday, tavaszi kiárusítás, stb.
- friss blogbejegyzések,
- hasznos információk, tartalmak,
- betekintés a márka, cég életébe.
Nagy segítség lehet, ha készítetek egy úgynevezett e-mail tartalom naptárat, amelyben néhány héttel előre megtervezitek, hogy az adott napokon miről szeretnétek hírlevelet küldeni. Ezáltal rendszeresen, jól átgondolt témákat közölhettek, ami biztosan növelni fogja a konverziók arányát.