Közösségi platformok a cégek életében
Napjainkban elkerülhetetlen, hogy egy cég ne szerepeltesse magát a közösségi médiában, ám mielőtt belevágunk, szükség van egy online stratégiára, különben könnyen kidobott pénz lehet a ráfordított összeg. Az eddigi tapasztalatainkat osztjuk meg veletek.
A három legfontosabb célunk az, hogy…
… ügyfeleket szerezzünk,
… építsük a márkánkat,
… és hogy erősítsük a kapcsolatot a potenciális vásárlókkal.
De melyik közösségi médiumon érdemes ezzel próbálkozni?
Google
Ügyfélszerzés szempontjából ezt a platformot tartjuk a leghasznosabbnak, akár hirdetés igénybevételével, akár anélkül. Ha megfelelően keresőoptimalizált a honlapod – amihez nem árt szakember segítségét igénybe venni -, könnyen szerepelhetsz a találati lista elején, anélkül hogy reklámra költenél. Azonban tapasztalataink alapján, a hirdetés is itt ér legkönnyebben célba, több vásárlót szereztünk már a Google Adwords-nek köszönhetően.
Facebook
A Facebook jelenleg a legnagyobb közösségi háló, több milliárd ember használja nap, mint nap. Ez nagy előnynek számít, hiszen tömegekhez juttathatod el az üzenetedet – ami viszont negatívum, hogy ennek bizony ára van. Organikusan már sokkal nehezebb elérni a célszemélyeket, a Facebook igyekszik arra ösztönözni bennünket, hogy vegyük igénybe a fizetős hirdetéseket. Ez némi ellenérzést vált ki, azonban megtérülhet az összeg, ha olyan bejegyzést emelünk ki, mely felkelti a potenciális vásárlók figyelmét és megfelelően állítjuk be a célközönséget, akiknél megjelenik majd a hirdetésünk.
Amennyiben nem szeretnél pénzt áldozni a közösségi kommunikációra, akkor is megéri Facebook profilt üzemeltetni, hiszen bejegyzéseket tehetsz közzé az idővonaladon, így kommunikálva az emberekkel, megoszthatod a vásárlói köröddel az új termékeidet, akcióidat. Továbbá az emberek véleményezhetik a szolgáltatásodat, és egy-egy pozitív vélemény könnyen vásárlásra ösztönözhet másokat.
Instagram
Akkor érdemes használnod, ha a célközönséged a 30-35 év alatti korosztály. Itt nem a szövegen, sokkal inkább a képeken van a hangsúly, így elengedhetetlen, hogy dekoratív, tetszetős fotókat készíts és rendszeresen, lehetőleg hetente többször frissítsd új posztokkal az Instagram profilodat. Ezen a platformon elengedhetetlen a megfelelő hashtagek (#), más néven címkék használata, ez teheti igazán népszerűvé a márkádat. Itt is lehetőség van hirdetés közzétételére, ami egy-egy friss bejegyzés közé ékelődik be. Egy csomagolóanyag webáruház számára ez nem a legcélszerűbb közösségi médium, azonban ha ruhával, ékszerekkel, kozmetikumokkal foglalkozol, szinte kötelező a jelenlét.
Te mely közösségi platformokon vagy jelen? Mit találsz előnyüknek és hátrányuknak?