Mit fejeznek ki a színek?
Talán nem is gondolnánk, mekkora szerep jut a színeknek a döntéseink során, és mennyi mindent árul el az, hogy milyen színt választunk. Ezt érdemes figyelembe venni, mikor termékcsomagolást terveztetsz vagy az arculatod palettáját választod ki.
A színek folyamatosan körülvesznek bennünket, hatást gyakorolnak ránk. Nem is annyira a tudatunkhoz, sokkal inkább a tudatalattinkhoz szólnak. Az aktuális kedvenc színünk például a lelkiállapotunkat is jelzi. Akinek rossz a kedve, többnyire a sötét ruhákhoz nyúl, aki boldog, az pedig élénkebb színeket visel.
A Pantone minden évben megválasztja az év színét, és odafigyelnek, hogy jelentéssel is bírjon, ne csupán csak egy szín legyen. A 2017-es évben a Greenery névre keresztelt zöldes-sárgás árnyalatra esett a választás, mert nyugalmat és reményt sugároz, amire az utóbbi időkben nagy szükség van. Az évről évre megválasztott színek gyakran visszaköszönnek a divatban és a lakberendezésben.
A színek jelentéssel is bírnak, lássuk mit sugároznak az alapszínek.
Kék – béke, higgadtság, hűség, bizalom, nyugalom.
Piros – energia, dinamizmus, szenvedély, azonban a piros a harag színe is.
Sárga – jókedv, vidámság, tettrekészség, negatív megközelítésben az irigységet jelképezi.
Zöld – természet, remény, megnyugvás.
Fekete – elegancia, méltóság, formalitás, de a gyász és a depresszió színe is.
Fehér – tisztaság, békesség.
Amennyiben több színt használsz, fontos hogy figyelj az összhangra, hogy passzoljanak egymáshoz. Általában a természetben is egymás mellett megtalálható színek harmonikus képet adnak.
Ha túl költségesnek tartod, hogy a saját arculatodhoz passzoló csomagolóanyagot gyártass, az egyszerű, nyomatlan kartondobozokat is könnyen feldobhatod színes, öntapadó matricák segítségével. Nem rég jelent meg új, tavaszi matricakollekciónk, mely kék és zöld-sárga árnyalatokban pompázik.
Forrás: Siker Marketing