“Miért használtok viszonylag sok műanyagot a csomagoláshoz? Tudtok ezen az arányon javítani?”

"Miért használtok viszonylag sok műanyagot a csomagoláshoz? Tudtok ezen az arányon javítani?"

Az elmúlt napokban többen is feltettétek nekünk ezt a kérdést, így gondoltuk megválaszoljuk publikusan is felvetéseteket.

A bejegyzéshez átalakítottuk válaszlevelünket kérdezz – felelek felépítésre, mely felépítést készek vagyunk bővíteni, így ha van további kérdésetek, várjuk azokat.

Kérdés: Arányaiban talán sok műanyagot használtok csomagoláshoz, tudtok ezen az arányon javítani?
Felelet: Igen, ez a kérdés bennünk is felmerült és fel is merül minden egyes megrendelés becsomagolásánál, de kérdésfeltevésed egyértelműen a cselekvésre ösztönöz bennünket.

Kérdés: Miért nem csomagoljátok ti is dobozba a termékeiteket fólia helyett?
Felelet: Az általunk forgalmazott dobozok mérete kiterített állapotban, 1-1 megrendelésben szereplően számos variációban, számos méretkombinációban előfordulhat. A variációk számossága nem teszi lehetővé, hogy papírdobozokba tegyük, hiszen ehhez további több 10 méretű saját felhasználású dobozt kellene tartanunk, mely készlet jelentősen befolyásolná megrendelőink kiszolgálását. A dobozokat azonban szállítás során meg kell védenünk, így bizonyos mennyiségek és csomag méretek esetén elkerülhetetlen a PE fólia használata.

Kérdés: Milyen anyagból készül a zsugorfólia, amit a csomagok összehúzásához használtok?
Felelet: Elsősorban arra törekszünk, hogy ami műanyagot használunk, az egy komponensű PE legyen, így műanyagként újra fel lehet használni. Az általunk használt műanyag mind egyben gyűjthető tisztítás, szétválasztás nélkül a műanyag hulladékgyűjtőben.

Kérdés: Mégis, mit tesztek azért, hogy a környezetet általatok a lehető legkisebb terhelés érje?
Felelet: A környezetvédelem érdekében igyekszünk a lehető legtöbb terméket egy csomagba tenni (szállításkor felmerülő környezetszennyezés csökkentése) figyelembe véve azt, hogy a kiválasztott szállítmányozó milyen maximális súlyt kezel le a szállítás során, valamint azt, hogy mennyire sérülékeny az adott termék. Utóbbira tökéletes példa az általatok is rendelt nagy tekercses csomagolópapírunk, amit ha nem teszünk bele PE légpárnás fóliába, akkor gyakorlatilag mire odaér a megrendelőhöz, addigra olyan sérüléseket szenvedne a papírtekercs, hogy a megrendelő azonnali reklamáció keretei között küldi vissza a terméket, amit utána mi sem tudunk tovább értékesíteni.

Kérdés: Tudtok példát mondani arra, ahol szerintetek elkerülhetetlen a légpárnás csomagolás használata?
Felelet: Ezt a papírtekercset tehetnénk még kartondobozba, akkor azonban ugyanebből a papírtekercsből olyan térkitöltést kellene alkalmaznunk, mely által végtelennek tűnő papírt használnánk, plusz a dobozt – így már nem feltétlen gondoljuk, hogy környezetbarátabbak lennénk, mint a légpárnás fóliával. Hiszen míg előbbi esetén a dobozt külön gépsoron állítjuk elő, a térkitöltés külön gépsoron megy, mindezekből jelentősen nagyobb mennyiséget használunk, a csomag nagyobb lesz mind súlyban, mind felületben, míg utóbbi esetén “csak” a műanyag légpárna került használatba.

A zsugorfóliát sajnos nem lehet kiváltani a mi esetünkben, annak funkcionális mivolta végett. A csomagokat kizárólag nyújtható anyaggal tudjuk összetartani, hogy az ne essen szét szállításnál.

Kérdés: Környezetbarát csomagolóanyagokat forgalmaztok?
Felelet: Mi nem kizárólag “környezetbarát” csomagolóanyagokkal foglalkozunk, és ismerve a csomagolóanyagokat, házasított műanyagokat, zacskókat, tudva, hogy milyen úton állítanak elő újrafelhasznált termékeket, hogy mitől és milyen folyamatokon keresztül lesz valami színesen csillogón nyomtatva és ezáltal nagy mennyiségben eladva (akár kartondobozokat nézve), ismerve a csomagolóanyagok összegyűjtési, feldolgozási és a többi igényét, nem abban hiszünk, hogy műanyagnak nem kell léteznie, hanem abban hiszünk, hogy a fogyasztási és Magyarországon elsősorban a hulladékgyűjtési szokásainkon kellene gyökeresen változtatnunk. Ezt pedig tudatos neveléssel, kormányzati szinten elindítva lenne érdemes megtenni.

Felvetésetek természetesen arra ösztönöz bennünket, hogy ahol csak tehetjük, ott térjünk át a papír használatára mi is, és ígérjük, hogy erre a továbbiakban is figyelmet fogunk fordítani. A redukálási folyamatot elindítottuk, több helyen már hulladék hullámkartont használunk a légpárnás csomagolás helyett.

Intézkedéseink: az elmúlt hetekben a következő intézkedéseket hoztuk csomagolásaink racionalizálása érdekében. A cél természetesen a kisebb arányú műanyag felhasználás lett.

1.) Az egységeket, dobozokat és egyéb, a megrendelésben található tételeket elsősorban kis méretű, 10 cm széles áttetsző zsugofóliával rögzítjük a korábbiaknál nagyobb biztonsággal, több ponton. Ezáltal a külső, jelentősen nagyobb felületben használt zsugofóliának az összetartó funkcióját kiváltjuk, így kevesebbet szükséges használni a csomag végső rögzítéséhez.

2.) Az eddig használt légpárnás fólia mennyiségét, védelmi funkcióját igyekszünk a lehető legtöbb esetben átruházni hullámkartonra, ezzel is megvalósítva azt, hogy csomagolásaink minél több gyorsabban lebomló és biztonságosabban újrahasználható anyagot tartalmazzanak.

3.) Térkitöltésre 100%-ban újrafelhasznált papír anyagot használunk minden olyan területre, ahol elegendőnek ítéljük meg a papír használatát. Mindezek mellett figyelembe vesszük azt az elvárást saját magunkkal szemben és megrendelőink minőségi kiszolgálása érdekében, hogy a becsomagolt terméknek a lehetőségekhez mérten a lehető legjobb minőségben kell megérkeznie megrendelőinkhez.

4.) Bevezettük, hogy a csomagolásokhoz használt hullámkartonok elsősorban gyártási hulladékok legyenek, melyeket termékek raklapozásához, elválasztásához használunk. Ezáltal ezek is visszakerülnek a körforgásba, nálunk sem képződik további hulladék, a csomagolásaink viszont jelentősen kevesebb műanyagot tartalmaznak.

További bejegyzéseink

Többek lettünk – ezekkel a termékekkel bővültünk

Mikor termékfejlesztésről van szó, mindig törekszünk figyelembe venni a folyamatosan beérkező érdeklődéseket; felmérni, hogy mi [...]

Interaktív csomagolás: Az élmény hatalma

Az interaktív csomagolás remek lehetőség arra, hogy ne csak a terméken keresztül, hanem a csomagolóanyag [...]

Adventi naptár doboz | az idei szezon újdonsága

A hazai piacon egyedülálló termékkel készültünk idén az ünnepekre – egy olyan adventi naptárral, amelynek [...]

Save the Date: Őszi akciós dátumok

Az őszi időszak számos akciós dátumot, marketing kommunikációs lehetőséget tartogat, amelyeket érdemes észben tartanotok és [...]

Színesen nyomtatott dobozok – kis darabszámban is

A nálunk korábban csak szezonálisan, előrendeléssel elérhető színesen nyomtatott dobozok ma már állandó részét képezik [...]

myPharma – a cselekvés számít

Az elmúlt években – lassan egy évtizedben – legfontosabb irányelv a millerpack.hu életében, hogy vevőinket, [...]

Illatmarketing – teremts emlékezetes vásárlói élményt!

Az illatmarketing egy viszonylag új, de gyorsan terjedő eszköz a marketing világában, amely a szaglásra, [...]

Te is ott leszel a BeerBQ-n?

Hamarosan elérkezik július utolsó hétvégéje, ami nem mást jelent, mint hogy megrendezésre kerül Baja második [...]

Page translation/Oldal fordítása