Küzdelmes időszakot élünk…

Az elmúlt pár hónapban, különös tekintettel a karácsony előtti extrán terhelt időszakra, halmozottan jelentkeztek iparágunkban az alapanyagok körüli megoldásra váró feladatok. Most betekintést nyújtunk abba, hogy mi hogyan próbáljuk átvészelni ezt az időszakot, milyen intézkedésekkel igyekszünk, legalább addig, míg a külső erők engedik, kontroll alatt tartani beszerzési lehetőségeinket.

Az iparágban tapasztalható papírhiány korábbra visszavezethető, hiszen mi már a 2020. év közepétől kezdtük érezni a járvány okozta erőteljesen megnövekedett csomagolóanyag igény miatti alapanyagbeszállítási problémákat.
Ezt csak tovább tetőzte az a tény, hogy a 2020-as évben több olyan alapanyaggyártónak be kellett zárnia részben vagy egészben, akikre európai szinten számított a csomagolóanyag-feldolgozó iparág. A munkaerő hiány, a járványügyi szabályozások megingatták a cégek biztonságos működését.

Nem feltétlen szeretnénk Benneteket további részletekkel terhelni, természetesen ennél még több csápja van a kialakult helyzetnek, a háttérben számos olyan további terhelő tényező van, aminek következtében még az idei, 2022. év is előreláthatólag bizonytalanságokat szül.


Maradjunk a TETTEKNÉL:

1.)
Több alapanyag beszállítóval dolgozunk már évek óta, azonban a túlterheltség miatt most próbáltuk igényeink megosztását úgy realizálni megrendelések formájában, hogy az eddigi “B” beszállítók most nagyobb hangsúlyt kapjanak.

2.)
A beszerzési árak a 2021. év elejétől tartó időszaktól már rajtunk kívülálló döntések sorozata miatt több alkalommal emelkedtek, ezeket sajnos csak követni tudjuk, befolyásolni nem. Mindezt időben “befogadtuk”, így a mennyiségi és minőségi beszerzés fontosságát a beszerzési árak elé soroltuk, és azon dolgozunk, hogy inkább legyen dobozunk, minthogy pár forinttal kedvezőbben, de bizonytalan ellátással működtessük webáruházunkat hosszabb távon.

3.)
Alapanyag rendeléseinket 1-1 termékre vonatkozóan úgy adjuk ki, hogy azok már vélhetően több hónap múlva bekövetkező igényeket fedezzenek, ezzel is biztosítva a késztermék készletezés zökkenőmentességét.

4.)
Alternatív minőséget is bevezetünk 1-1 termék kapcsán, hiszen sokkal fontosabb az, hogy legyen késztermék, minthogy doboz, csomagolóanyag nélkül maradjanak vevőink.

5.)
Arra ösztönözzük vevőinket, hogy aki teheti, az már nagyobb mennyiségekben, egyedi gyártású méretben/kivitelben gondolkodjon, hiszen lehet, hogy elsőre a gyártás kiteljesedéséig, a végtermék kézbevételéig több hetet kell várni, de utána saját grafikával, arculattal, mérettel megjelenő csomagolóanyaga lesz, ami akár több hónapra elegendő lehet.


Mindezeket összehangolva, inkább több, mint kevesebb rizikót vállalva próbáljuk a legjobbakat kihozni a jelenlegi helyzetből. Emellett nem árt tudnotok, hogy még így is lehetnek hiányosságok, előfordulhat az, hogy 1-1 hirtelen készletről kiürülő terméket csak hetekkel később tudunk pótolni. Alternatív megoldással az esetek legnagyobb részében elő tudunk állni, reméljük az alternatívák vevőink számára, számotokra is elfogadhatóak lesznek.

További bejegyzéseink

Egy csokorban 🎄 Karácsonyi kiegészítő csomagolások

Már a kezdetben kitűztük magunknak célként, hogy olyan termékeket is kínáljuk vásárlóinknak, melyekkel ki tudnak [...]

Tekercsben, erősebb ragasztóréteggel

A karácsonyi igények legnagyobb intenzitással a tekercses öntapadó matricáink irányába mozdulnak, mozdultak el az elmúlt [...]

Adj új értelmet a használt kartondoboznak!

Mi lenne, ha a hulladékot nem csak eldobnánk, hanem újraértelmeznénk és új életet adnánk neki? [...]

Többek lettünk – ezekkel a termékekkel bővültünk

Mikor termékfejlesztésről van szó, mindig törekszünk figyelembe venni a folyamatosan beérkező érdeklődéseket; felmérni, hogy mi [...]

Interaktív csomagolás: Az élmény hatalma

Az interaktív csomagolás remek lehetőség arra, hogy ne csak a terméken keresztül, hanem a csomagolóanyag [...]

Adventi naptár doboz | az idei szezon újdonsága

A hazai piacon egyedülálló termékkel készültünk idén az ünnepekre – egy olyan adventi naptárral, amelynek [...]

Save the Date: Őszi akciós dátumok

Az őszi időszak számos akciós dátumot, marketing kommunikációs lehetőséget tartogat, amelyeket érdemes észben tartanotok és [...]

Page translation/Oldal fordítása