Így csökkenthetitek a csomagolási/szállítási költségeiteket

Így csökkenthetitek a csomagolási/szállítási költségeiteket

Ha valaki webáruházat működtet, valamilyen módon el kell juttatnia a termékét a megrendelőhöz, így a csomagolási – és szállítási költség olyan kiadás, amit nem lehet kikerülni, viszont nem mindegy, hogy mennyit fizettek ezekért. Összegyűjtöttünk néhány lényeges szempontot, amelyek segíthetnek abban, hogy redukáljátok az ilyen jellegű költségeiteket.

A csomagfeladáshoz kelleni fog kartondoboz, ragasztószalag és szükség esetén térkitöltő anyag. Ha egyedibbé is szeretnétek tenni a csomagolást, erre a legköltséghatékonyabb módszer az egyedi grafikával/logóval nyomtatható matrica használata.

Nagyon fontos, hogy a megrendelés épségben érkezzen meg a vásárlóhoz, így egyrészt lényeges szempont, hogy a megfelelő méretű kartondobozt válasszatok, a termék súlyához illő anyagvastagsággal és térkitöltő anyaggal béleljétek ki az esetlegesen fennmaradó üres részeket, persze csak akkor ha erre valójában szükség van a termék védelme érdekében.

A lehető legkisebb dobozba csomagolj, ami még védi a termékedet, és nagyságrendileg akkora helyet foglal a futár autójában, amekkora a termék. A levegő szállítása nem költséghatékony és rendkívül környezetszennyező a teljes szállítói láncot nézve.


Megfelelő méretű, vastagságú kartondoboz

Ha többféle méretű áru van a kínálatotokban, érdemes különböző dobozméretek mellett letennetek a voksotokat, ahelyett hogy egy nagyobb dobozba raknátok bele a kisebb vagy a nagyobb terméket egyaránt. A hullámkarton egy viszonylag nehéz kartontípus, így a csomag súlyának szempontjából sem elhanyagolható, hogy a doboz nagyjából akkora-e, mint a becsomagolandó árucikk, vagy többszöröse, ami így, a sok térkitöltő anyaggal együtt felesleges súlyt képezne.

Szintén fontos a doboz anyagának falvastagsága. Egy pár kg-os termékhez ne használjatok nehéz, 5 rétegű dobozt, bőven elegendő hozzá a 3 rétegű is, amiből szintén többféle anyagvastagság elérhető, erről ITT informálódhattok jobban. Amikor egy-két ruhadarabot szeretnétek becsomagolni, arra teljesen alkalmas a 3 rétegű, 1,5 mm falvastagságú doboz. Ezeket az információkat a dobozaink termékoldalain minden esetben megtaláljátok a “további információk” fül alatt, de ha bizonytalanok vagytok, nyugodtan kérdezzetek meg bennünket.

Nem törékeny áru esetén semmi szükség az 5 rétegű hullámkarton dobozra. Az előállítása jelentősen magasabb értéket képvisel, mint akár 3 rétegű társaié, több hulladék képződik, és a teher is sokkal nagyobb a teljes láncra vetítve.

A legoptimálisabb térkitöltés

Ha nem törékeny vagy sérülékeny a termék, amit be szeretnétek csomagolni, érdemes – ahogy már az előbb is írtuk – nagyjából akkora dobozméretet választanotok, amelynél minél kevesebb marad a kitöltendő tér. A két leginkább környezetbarát térkitöltő megoldás, ami a pénztárcátokat sem fogja megviselni, a biológiailag lebomló térkitöltő hab és a 100%-ban újrahasznosított papírból készült, 80 gramm/négyzetméter anyagvastagságú csomagolópapírunk.

A törékeny/sérülékeny termékeknél elhanyagolhatatlan a légpárnás fólia használata. Itt viszont szerencsésebb, ha valamennyivel nagyobb kartondobozt választotok, ahol a buborékos fóliába csomagolt terméket további térkitöltő anyaggal tudjátok körbevenni minden oldalról.

CIKKAJÁNLÓ: Hogyan adjunk fel törékeny terméket?

Csak akkor használj térkitöltő anyagot ha valójában szükséged van rá. Minél kevesebbet pakolsz a dobozba, annál jobban véded környezeted és pénztárcádat.

További bejegyzéseink

Adj új értelmet a használt kartondoboznak!

Mi lenne, ha a hulladékot nem csak eldobnánk, hanem újraértelmeznénk és új életet adnánk neki? [...]

Többek lettünk – ezekkel a termékekkel bővültünk

Mikor termékfejlesztésről van szó, mindig törekszünk figyelembe venni a folyamatosan beérkező érdeklődéseket; felmérni, hogy mi [...]

Interaktív csomagolás: Az élmény hatalma

Az interaktív csomagolás remek lehetőség arra, hogy ne csak a terméken keresztül, hanem a csomagolóanyag [...]

Adventi naptár doboz | az idei szezon újdonsága

A hazai piacon egyedülálló termékkel készültünk idén az ünnepekre – egy olyan adventi naptárral, amelynek [...]

Save the Date: Őszi akciós dátumok

Az őszi időszak számos akciós dátumot, marketing kommunikációs lehetőséget tartogat, amelyeket érdemes észben tartanotok és [...]

Színesen nyomtatott dobozok – kis darabszámban is

A nálunk korábban csak szezonálisan, előrendeléssel elérhető színesen nyomtatott dobozok ma már állandó részét képezik [...]

myPharma – a cselekvés számít

Az elmúlt években – lassan egy évtizedben – legfontosabb irányelv a millerpack.hu életében, hogy vevőinket, [...]

Illatmarketing – teremts emlékezetes vásárlói élményt!

Az illatmarketing egy viszonylag új, de gyorsan terjedő eszköz a marketing világában, amely a szaglásra, [...]

Page translation/Oldal fordítása