Itt az idő, hogy megismerjétek, hiszen már csomagolóanyagokon, címkéken, kartondobozokon is megjelent az alkalmazásuk.
A NaviLens kód a már széles körben elterjedt QR kód továbbfejlesztett, jelentősen mobilabb, hasznosabb és kezelhetőbb verziója. A kódot egy spanyol csapat találta fel, és még 2018-ban elindította útjára.
Eredendően arra fejlesztették ki, hogy a vakok- és gyengénlátók könnyebben eligazodjanak a városi közlekedésben, segítsék a mindennapi életüket. Az elmúlt időszakban azonban több multinacionális élelmiszergyártással foglalkozó cég, többek között a Kellogg’s és nemrég a Coca-Cola márka is bevezette csomagolóanyagain a kód alkalmazását. Ezzel könnyítve az információátadást, nem beszélve arról a cseppet sem elhanyagolható tényről, hogy a csomagoláson lévő kisbetűs részek így végre “olvashatóvá” válhatnak…
Hogy miben más a NaviLens, mint egy QR kód?
– 160 fokos kiterjesztésben képes a kamera az olvasásra, nem kell fókuszálnia, nem kell kereteznie ahhoz, hogy a kód tartalmát felismerje;
– jelentősen messzebbről, akár 12 méterről képes leolvasni a telefonod, egy egyszerű pásztázás során;
– a másodperc töredéke alatt képesek a kamerák érzékelni a kódot, és leolvasni annak tartalmát;
– akár éjszaka, akár mesterséges fényben, akár napfényben, bármely fényviszonyban aktív és működőképes megoldás.
Az applikáció bármely operációs rendszerre letölthető mobiltelefonon keresztül is, egyszerűen NaviLens néven fut. Teszteljétek elsőnek a cikkünk fotóján található müzlis dobozon, érdemes a gyakorlatban is megtapasztalni azt a számos előnyt, amit magában hordoz ez a lehetőség.
További bejegyzéseink
Érdemes átnézni a fejlesztők, feltalálók weboldalát, a kínált lehetőségeket, munkájuk eredményeit. Igazán inspiráló sikertörténet az övék: NaviLens