Webáruházat üzemeltetni nem egyszerű feladat – ezt mi is tapasztaljuk. Óriási versengés folyik a vásárlókért, és nem feltétlen elég, ha jó áron kínálod a termékedet, azon is sok múlik, hogy mennyibe kerül a szállítás.
A megrendelők elvárják, hogy többféle szállítási módból is választhassanak, legalább 3 napon belül kézhez kapják a csomagjukat és lehetőleg ne is kerüljön sokba a szolgáltatás. Ezt szerencsére manapság nem nehéz teljesíteni, hiszen a kissé drágább futárral való házhoz szállítás mellett megnyílt több száz átvételi csomagpont, és ma már csomagautomata is található sok városban.
A vásárlószerzés hatásos módszere az ingyenes szállítás lehetősége – bizonyos értékhatár felett vagy időszakonként. Ez azonban inkább a nagyobb webáruházaknak éri meg, ahol a magas rendelésszám ellensúlyozza a szállítási költség által keletkezett veszteséget.
Amennyiben olyan terméket kínálsz, ami máshol nem fellelhető, az árába belekalkulálhatod a szállítási költséget vagy egy részét.
Fontos, hogy a vásárlónak biztosítsd a csomag nyomkövetését, hogy ellenőrizhesse, merre jár a küldeménye. Ne felejtsd el elküldeni a csomagszámot, hátha a futárszolgálattól nem érkezne hozzá ilyen levél.
Te mit gondolsz, hányféle szállítási módot célszerű felkínálni?