A blog szerepe a marketingben
Az elmúlt években kifejezetten népszerű lett a blogírás, rengeteg olvasnivalóból válogathatunk különféle témakörökben, legyen az kritika, divat és szépségápolás, életmód, és a többi. Azonban mostanában egyre inkább kezdenek elterjedni az üzleti blogok is.
Mik az üzleti blog előnyei?
– Ha érdekes és informatív bejegyzéseket teszel közzé, egész szép kis olvasótáborra tehetsz szert, akik rendszeresen visszajárnak elolvasni az újabb cikkeidet.
– Remek felület arra, hogy kommunikálj a már meglévő, illetve a potenciális vásárlóiddal.
– A keresőoptimalizálásban is fontos szerepet játszik, a Google keresőmotorja imádja a blogokat. Ha céges webhelyeden vagy a webáruházad felületén vezeted a blogot, sok látogatóra tehetsz szert, hiszen a bejegyzések húzzák felfelé a weboldalt a Google találati listáján.
Mire figyelj oda blogírás során?
– Rendkívül fontos a rendszeresség. Mielőtt belevágsz, döntsd el, milyen gyakran szeretnél megosztani bejegyzéseket, és tartsd is magad a kitűzött dátumokhoz.
– Arról írj, ami érdekli a célközönségedet, és lehetőleg mellőzd a terméked vagy szolgáltatásod reklámozását. Akár a gyakori kérdésekre is választ adhatsz egy-egy blogbejegyzésben.
– Törekedj arra, hogy ne legyen túl hosszú a cikk, különben nem biztos, hogy el fogják olvasni. A lényeget írd le, és szolgálj minél több hasznos információval.
– Ügyelj arra, hogy ne legyen túl szakmai, vigyél bele egy kis személyességet is.
A blogot azonban népszerűsíteni is szükséges az emberek körében. Érdemes minden új bejegyzést megosztani a cég közösségi csatornáin, ahol hozzá tudnak szólni vagy meg tudják osztani, ezzel is több emberhez eljuttatva a cikkeket. A blog URL címét akár feltüntetheted a névjegykártyákon vagy az aláírásokban is.
Megjött a kedved a blogíráshoz, vagy esetleg vezetsz már saját üzleti blogot?
Forrás: soreo.biz