Már az elején szeretnénk leszögezni azt a tényt, hogy írásunk elsősorban gyakorlati tapasztalatokon alapul. Olyan gyakorlati tapasztalatokon, melyeket egy vezető, döntéshozó él meg nap mint nap ehhez a témához kapcsolódóan. Mélységekben információval szolgálni nem tisztünk, csak saját fejlődési folyamatainkhoz kapcsolódóan szeretnénk veletek néhány gondolatot megosztani.
A Google ADWORDS egy online hirdetési platform, melyet 2000. október 23-án indított útjának a GOOGLE.
A platformon a hirdetők gyakorlatilag licitálással rövid hirdetéseket jeleníthetnek meg szolgáltatásaikról, termékeikről. Terméket listázhatnak, videókat oszthatnak meg a potenciális vásárlóikkal. A hirdetések a Google keresőben, más weboldalakon, mobil applikációkban, display felületeken egyaránt megjelenhetnek.
Google ADWORDS tapasztalatok:
Az elmúlt években több alkalommal frissítettek az admin felületen a fejlesztők. Számos olyan kényelmi és funkciójában hasznos újdonsággal álltak elő, melyek első nekifutásra bonyolultnak tűnhetnek, azonban ha napi szinten van lehetőség akár csak 10 percnyi időt szánni a felületre, akkor egyértelművé válhat mindenki számára, hogy fejlesztéseik tökéletes táptalajt adnak a haladásra és a racionális döntések meghozatalára.
Fontosnak tartjuk megosztani veletek, hogy még ha külsős, profi szakembert is bíztok meg a hirdetési felületeitek kezelésével, akkor is érdemes megtanulni az Adwords alapvető folyamatait, kezelőfelületét, működését. Erre számos online élő tanfolyam is fellelhető. Akár 2-3 napos kurzussal kellő alapokat biztosíthattok tudásban, és megkímélhetitek magatokat attól, hogy ti magatok töltsetek a tanulással napokat, és még talán kevésbé jó eredménnyel is zárnátok.
A dedikált Google Adwords asszisztensek rugalmasak, magyarul nyújtanak segítséget, lehet nálunk időpontot foglalni 1-1 órás megbeszélésekre. Szeretjük ezt a lehetőséget.
A Google Analytics a Google ingyenes szolgáltatása. A platform a weboldal látogatóiról készít statisztikát részletesen, és mindezt különböző részletezéssel prezentálja az adott weboldal tulajdonosa felé. Fő feladata, hogy a weboldal és a hirdetési oldal kezelőjének segítsen a kampányok optimalizálásában, megmutatja, hogy az oldalra a látogatók milyen rendszereséggel, milyen irányból kattintanak, mennyi időt töltenek a weboldalon, és hogy földrajzilag milyen területről érkeznek az oldalra.
Google ANALYTICS tapasztalatok:
Szuper lenne, ha mélységében tudnánk nektek ebben a témában információval szolgálni, azonban sajnos nem igazán használjuk ki ezt a felületet. Rendszeresen frissítik a kezelőfelületet itt is, érdemes ezeket a frissítéseket még melegében aktivizálni, hogy a többi csatlakozó platformmal tökéletesen együttműködjön a rendszer.
Órákig el lehet merülni az analitikában, de nem egyszer előfordult olyan eset is, hogy egy 5 perces nézelődés után gyors döntést hozva azonnal sikerrel reagálni tudtunk 1-1 elemzési adatra.
Azt a tényt egyértelműen látjuk, hogy ez a szint már kötelezően bekapcsolást kíván egy szakemberrel, komoly lehetőséget nyújt arra, hogy konzekvensen, lépésről lépésre kidolgozva terveket készítsünk, és azok megvalósításának eredményességét szinte élőbe követni tudjuk.
Ugyancsak egy webes szolgáltatás a Google-től, mely lehetőséget biztosít a weboldal üzemeltetőjének, hogy rendszeresen ellenőrizze a weboldal indexálási státuszait, és optimalizálja a weboldalak láthatóságát.
Korábban Google Webmaster Tools névre hallgatott, míg az új platform már több mint 3 éve használatban van.
Search Console tapasztalatok:
A lassan 5 éves működésünk már lehetőséget ad a Search Console számára használható információk szolgáltatására.
Sajnos ezt a platformot nagyon keveset használjuk, pedig számos hibát ki tudnánk vele küszöbölni. Itt jutottunk el annak a lehetőségnek a kiaknázásához, hogy szakemberrel egyeztetve, rendszeres konzultáció keretei között határozzuk meg 2-3 hónapra előre a feladatokat. Természetesen érdemes itt is tevékenyen részt venni a kitűzött célok megvalósítása érdekében a feladatok elvégzésében, hiszen a saját weboldalad, a saját webáruházad kínálatát te ismered a legjobban, te ismered versenytársaidat, te tudod, hogy mely feladat érdemel kisebb vagy nagyobb hangsúlyt annak érdekében, hogy sikeres legyen 1-1 kampány, érdemes legyen a látogatóidnak az oldalon nézelődni, vásárolni akár terméket, akár szolgáltatást.
A Merchant Center lehetőséget ad nekünk arra, hogy a készleten lévő és online elérhető raktárkészletet megjelenítsük a Google hirdetési felületein. A sokrétű szolgáltatások és a részletes jelentéskészítő eszközök különböző módokat kínálnak arra, hogy a megfelelő termékeket jeleníthesse meg a megfelelő ügyfeleknek.
Google Merchant Center tapasztalatok:
Mi személy szerint az ún. shopping hirdetések által jutottunk el ezen kiegészítő platformig, hiszen akkor ha shopping típusú kampányt szeretnénk az Adwords kereteink belül indítani, elengedhetetlen ezen alkalmazás használata.
Nálunk egyelőre csak néhány 10 termék fut ezen keretek között, ami nem feltétlen jó abból a megközelítésből, hogy változatos hirdetési felülettel jelenjünk meg.
A statisztikai mutatók szerint is elenyésző a weboldalra érkezés ebből a típusú megjelenésből, így arra mindenképpen időt kell szánnunk, hogy ezt a lehetőséget is részleteiben áttanulmányozzuk és okosan illesszük bele kommunikációs struktúránkba.
A fenti fiókók mindegyike összekapcsolható, azok egymástól csak akkor tudnak érdemben információhoz jutni, ha ez az összekapcsolás sikeres. Az igazán érdemi információk pedig több hónap elteltével válhatnak értelmezhetővé, így adjatok magatoknak és a fenti platformok közreműködésében megbízott kollégáknak arra időt, hogy használható adatokhoz jussatok, amikből kiindulva tovább építhetitek sikeresen üzleteteket.
Forrás: WIKIPÉDIA GOOGLE SUPPORT