…egy gyönyörű, misztikus lila árnyalat, az ULTRAVIOLA. Pontosabban 18-3838 Ultra Violet. Az idei évben sok helyen találkozhattok majd vele, hiszen a Pantone által évente megválasztott színek a divat -és szépségtrendekben, valamint a lakberendezésben is gyakran visszaköszönnek.
A Pantone Color Institute mindig ügyel arra, hogy az általuk megválasztott szín ne csak egy trend legyen, hanem egy visszacsatolás is, hogy mire van szükség jelenleg a világban. Idén a felfedezésre és az előremutató gondolkodásmódra szeretnék ösztönözni az embereket, az előttünk álló, sok újdonságot tartogató jövőre hívnák fel a figyelmet. Az év színe mellé választott kép, a hatalmas és határtalan égbolt a lehetőségek tárházát hivatott jelképezni.
„Olyan időben élünk, ami feltalálóképességet és képzelőerőt igényel. Ez az a fajta kreatív inspiráció, ami az Ultra Violet veleszületett tulajdonsága. Ez a kék alapú lila árnyalat tudatosságunkat és lehetőségeinket egy magasabb szintre emeli. Az új technológiák és a galaxis felfedezésétől kezdve a művészi kifejezésen át a lelki reflexióig, az ultraviola megvilágítja az utat az eljövendőnek.” – LEATRICE EISEMAN, a Pantone Color Institute ügyvezető igazgatója
Ugyanakkor a lila árnyalatai rég óta szimbolizálják az ellenkultúrát, a nem megalkuvást és a művészi zsenialitást egyaránt. Olyan zenei ikonok használták a pop kultúrában az ultraviolát, mint Prince, David Bowie vagy Jimi Hendrix.
A teljesség igénye nélkül hoztunk nektek néhány példát, hogy mutat a lila szín a csomagolóanyag-gyártásban. Véleményünk szerint az arany, ezüst, fehér vagy fekete színekkel párosítva rendkívül ízlésesen tud mutatni.
Tudtátok, hogy az előző év színe a Greenery névre keresztelt zöld volt, 2016-ban pedig két szín osztozott ezen a címen, egy babarózsaszín és egy babakék?