Talán szerencsésebb lenne úgy fogalmaznunk, hogy az “… új évtized kezdetén”. Nagyon ez elején vagyunk, és látván, hogy az elmúlt 10 évben hova jutottunk, úgy gondoljuk, a mostani bejegyzésünk már akár 1-2 hónap elteltével is kiegészítésre szorulhat.
Nr. 1. Google Shopping
A megjelölt, és google által megtalált terméket mutatja a kereső oldal tetején, kiegészítve a termék információkkal, egyedi ajánlatokkal, árakkal. Ezek a listás megjelenések lehetőséget adnak vevőiteknek arra, hogy a termékeitekkel találkozzanak még azelőtt, hogy a weboldalra klikkelnek.
A Google Shopping listázás után akkor számol fel a google díjat, ha potenciális vevőtök tovább megy weboldalatokra, webáruházatokba.
Nr. 2. Vásárlás a közösségi médián keresztül
Már a 2019-es évben elkezdődött intenzíven ez a trend, és az előrejelzések szerint a közösségi médiákon történő áttétes vagy közvetlen vásárlási lehetőséget kínáló webáruházak tovább fejlődnek majd.
Néhány klikkel lehetőség van megnézni egy terméket, végiglapozni egy termékkatalógust és akár azonnali fizetéssel meg is vásárolni azt a tételt, amire szükségünk van.
Nr. 3. Virtuális valóság és kiterjesztett valóság
Mióta megjelent az internetes kereskedelem, az online áruházak legnagyobb hátránya, hogy termékkínálatukat vásárlóik, potenciális vásárlóik nem tudják felpróbálni, nem látják fizikai megjelenésükben. Ez viszonylag nagy hátrányt jelent ruhák, bútorok és más olyan termékek esetén, amit a vevők szeretnek kézbe venni, megforgatni, leendő helyén elképzelni.
A kiterjesztett valóság (AR) segíthet például bútoráruházaknak abban, hogy vevőik a megvásárolni kívánt bútort oda tudják helyezni ahol az majd pl. a szobában vagy irodában elhelyezésre kerülhet.
A virtuális valóság (VR) pedig segít bennünket abban, hogy az adott helyzetbe beleképzeljük magunkat.
Az online kereskedőknek mindenképpen hasznos eszköz lesz a jövőben, és beruházásaik, jövőképük, stratégiájuk meghatározásánál számos termékkategória esetén érdemes lesz elgondolkodni ezek bevezetésén, elérhetőségük biztosításán.