Az idei farsangi időszaknak már a végén járunk, hiszen február 25-e mindjárt elérkezik. Nálatok hogyan alakult az idei év első két hónapja?
A farsangi időszak a báli szezonnal kiegészülve egyre közkedveltebb időszaka az évnek. Ebben a pár hétben a jelmezeket, díszleteket, elegáns ruhákat és kiegészítőket kínáló webáruházak talán még jelentősebb forgalmat generálhatnak, mint a karácsony előtti időszakban.
Az e-kereskedelmet bemutató trendek és szezonális naptárak szinte kivétel nélkül tartalmazzák, kiemelik a farsangi időszakot.
A karácsony után ez az időszak a tavaszra felkészülés, a báli szezon időszaka, mely lassan a legtöbb iparágnak ugyanolyan fontos célidőszak, mint a hagyományosabb, webshopos értékesítéshez inkább köthető időszakok.
Talán a leginkább érintett webáruház típusok a következőek:
- Célirányosan jelmezeket forgalmazó webáruházak
- Játékáruházak
- Ruházati webáruházak
- Ékszereket értékesítő webáruházak
- Cipőket és kiegészítőket értékesítő webáruházak
Miért is lehet kiemelkedő ez az időszak?
- relatív hosszan húzódik,
- lehet építeni az elején egy nyitó kommunikációval,
- az időszak végén pedig egy nagyobb akcióval,
- mely akció szorosan összefűződhet egy tél végi nagyobb leértékeléssel,
- relatív széles körű a termékskála, mely része lehet az eladásoknak,
- vizuálisan könnyen a termékekre lehet irányítani az érdeklődést hiszen színesek, sokrétűek.
Ha webshop tulajdonos vagy, kapcsolódik a termékkínálatod a farsangi időszakhoz, ha eddig unatkoztál az év első heteiben, akkor érdemes a jövőre nézve ezt az időszakot is magadévá tenni marketing és értékesítési terveid készítésekor.
Végül pedig, de nem utolsó sorban íme termékajánlataink, melyek így vagy úgy, de szorosan kapcsolódhatnak ehhez a pár héthez. LINK