Online vállalkozás kezdőknek: így lépj sikeresen a digitális piacra

Az online vállalkozás indítása izgalmas lehetőség, de fontos alaposan előkészíteni és megtervezni a folyamatot. Néhány pontba sűrítve összegyűjtöttük, miket kell átgondolnod, megtervezned előtte és milyen kiadások várhatóak az indulás előtt.


Mennyibe kerül online vállalkozást indítani?

Az induló költség jelentősen változhat attól függően, hogy milyen típusú vállalkozásról van szó, milyen termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz, mennyire bonyolult a weboldal vagy a platform, amelyen értékesítesz, valamint számos más tényező is befolyásolhatja. Az alábbiakban általános összegzést találsz azokról a költségekről, amelyeket biztosan figyelembe kell venned:

  • A weboldal vagy webáruház kialakítása és fejlesztése jelentős költségeket vonhat maga után. Ehhez tartozhat a domain név regisztrációja, a weboldal tervezése és fejlesztése, a tartalom létrehozása és a webes kereskedelmi platform kialakítása.
  • Ha fizikai termékeket tervezel értékesíteni, akkor a termékfejlesztés és az előállítás költségeit is figyelembe kell venni, például a beszerzéssel, gyártással és csomagolással járó kiadásokat. Emellett a készletkezelés raktározási és logisztikai költségekkel jár, amellett hogy viszonylag magas pénzbefektetést is jelenthet.
  • A vállalkozás népszerűsítéséhez és a vásárlók megszerzéséhez szükséged lesz marketingre és hirdetésekre. Ide tartozik a digitális marketing, hirdetések a közösségi médiában, Google Ads, influencer együttműködések, stb.
  • A vállalkozás alapításához és működtetéséhez kapcsolódó jogi és adminisztratív költségeket is figyelembe kell venni, mint például engedélyek, licenszek, jogi tanácsadás.
  • A vállalkozás működéséhez szükséges szoftverek, eszközök, szolgáltatások (pl. webtárhely, levelezőprogram, számlázóprogram, nyomtató).
  • Ha minőségi fényképeket és grafikákat szeretnél a termékeidhez vagy a weboldaladhoz, akkor a fotózás és grafikai munka költségeit is figyelembe kell venni.

Az alacsonyabb költségvetéssel történő indítás is lehetséges, ha kreatívan használod a rendelkezésre álló eszközöket. A Canva-val könnyedén tudsz szuper grafikai anyagokat készíteni, vagy akár megpróbálkozhatsz te magad a termékfotózással.


Mennyi időbe telik, mire elindulhat?

Az online vállalkozás indításához szükséges idő jelentősen változhat attól függően, hogy milyen típusú vállalkozásról van szó, milyen bonyolultságú a weboldal vagy a platform, mennyire kidolgozottak a termékek vagy szolgáltatások, milyen előzetes tapasztalatokkal rendelkezel az online vállalkozás területén, és természetesen, hogy mennyi időt tudsz ráfordítani a napjaidból mindezekre.

Nem igazán lehet egy általános értéket meghatározni, mivel minden vállalkozás egyedi és más-más lehetőségekkel, kihívásokkal bír. Az, mire indulásra kész lesz a vállalkozás, hónapokban vagy akár években is mérhető, azonban nem elhanyagolható a gondos előzetes tervezés, hogy a lehető legjobb alapot teremthesd meg a sikeres induláshoz.


Miket kell átgondolnom előtte?

Az alábbi kérdések kulcsfontosságúak a vállalkozás elindítása szempontjából – érdemes mindet jól megfontolnod, és a válaszok alapján elkészíteni egy jól kidolgozott üzleti tervet.

CÉL ÉS TERVEZÉS: Mi a vállalkozás célja? Milyen termékeket vagy szolgáltatásokat szeretnél kínálni? Hogyan tervezed bővíteni a vállalkozásodat hosszú távon? Kidolgoztad a stratégiádat?

PIACKUTATÁS: Ismered a célcsoportodat? Mi a piaci igény a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt? Milyen versenytársak vannak a piacon? Hogyan tudsz kiemelkedni mellettük?

WEBOLDAL: Szükséged lesz egy weboldalra vagy webáruházra. Hogyan tervezed felépíteni és tervezni? Érdemes utánajárni a különböző platformoknak, hogy melyiknek a használata lenne a legegyszerűbb számodra.

TERMÉKFEJLESZTÉS ÉS KÍNÁLAT: Az általad kínálat termékek vagy szolgáltatások hogyan fogják megoldani a célközönség problémáit vagy igényeit? Milyen minőségi és egyediségi szempontokat veszel figyelembe?

ÁRAK ÉS KÖLTSÉGEK: Hogyan határozod meg az árakat? Milyen költségeket kell figyelembe venned, beleértve a termelési, szállítási, marketing és weboldal fenntartási költségeket?

MARKETING ÉS PROMÓCIÓ: Hogyan tervezed népszerűsíteni a vállalkozásodat? Milyen digitális marketing eszközöket fogsz használni, mint például közösségi média, hirdetések, SEO, tartalommarketing?

JOGI ÉS ADMINISZTRATÍV KÖVETELMÉNYEK: Milyen jogi követelményeknek kell megfelelned? Milyen engedélyekre vagy licenszekre lehet szükséged? Hogyan kezeled az adókat és az üzleti adminisztrációt?

PÉNZÜGYEK ÉS KÖLTSÉGVETÉS: Mennyi pénzre van szükséged az indításhoz és a működtetéshez? Milyen bevételeket és kiadásokat vársz?

LOGISZTIKA ÉS SZÁLLÍTÁS: Hogyan szállítod majd ki a termékeket a vásárlóknak? A kapott árajánlatok alapján melyik futárszolgálattal szeretnél együtt dolgozni?

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT ÉS KOMMUNIKÁCIÓ: Hogyan fogsz kommunikálni az ügyfelekkel? Milyen módon tudnak majd elérni az érdeklődők? Hogyan fogod kezelni a kérdéseket, visszajelzéseket, panaszokat?

NÖVEKEDÉS: Milyen lehetőségeid vannak a vállalkozásod növelésére a jövőben? Hogyan tervezel alkalmazkodni a növekvő kereslethez?

Az “Így lettem profi webshop tulajdonos” témakörünkben számos korábbi bejegyzést találhattok, amelyekben igyekeztünk hasznos tanácsokkal szolgálni, érdekes kérdéseket körbejárni, olvassátok!

További bejegyzéseink

Többek lettünk – ezekkel a termékekkel bővültünk

Mikor termékfejlesztésről van szó, mindig törekszünk figyelembe venni a folyamatosan beérkező érdeklődéseket; felmérni, hogy mi [...]

Interaktív csomagolás: Az élmény hatalma

Az interaktív csomagolás remek lehetőség arra, hogy ne csak a terméken keresztül, hanem a csomagolóanyag [...]

Adventi naptár doboz | az idei szezon újdonsága

A hazai piacon egyedülálló termékkel készültünk idén az ünnepekre – egy olyan adventi naptárral, amelynek [...]

Save the Date: Őszi akciós dátumok

Az őszi időszak számos akciós dátumot, marketing kommunikációs lehetőséget tartogat, amelyeket érdemes észben tartanotok és [...]

Színesen nyomtatott dobozok – kis darabszámban is

A nálunk korábban csak szezonálisan, előrendeléssel elérhető színesen nyomtatott dobozok ma már állandó részét képezik [...]

myPharma – a cselekvés számít

Az elmúlt években – lassan egy évtizedben – legfontosabb irányelv a millerpack.hu életében, hogy vevőinket, [...]

Illatmarketing – teremts emlékezetes vásárlói élményt!

Az illatmarketing egy viszonylag új, de gyorsan terjedő eszköz a marketing világában, amely a szaglásra, [...]

Te is ott leszel a BeerBQ-n?

Hamarosan elérkezik július utolsó hétvégéje, ami nem mást jelent, mint hogy megrendezésre kerül Baja második [...]

Page translation/Oldal fordítása