A különleges csomagolás növeli a vásárlói lojalitást?
A személyre szabott csomagolás az utóbbi években vitathatatlanul trenddé vált a marketingben – természetesen nem ok nélkül. Az emberekkel való kapcsolatteremtésnél nemigen van eredményesebb stratégia.
Az egyik legbiztosabb út, ha érzéki és érzelmi úton próbálsz köteléket teremteni a vásárlóiddal, lojalitásukat növelni. Ennek egyik kiváló eszköze lehet, ha terméked úgy teszed egyedivé, olyan csomagolással öltözteted fel, mely az ő szemüket is gyönyörködteti és örömmel, érdeklődéssel közelítenek majd hozzá. Az egyedi csomagolás nem csak hatékony kelléke annak, hogy a márkád kitűnjön a versenytársak közül, de abban is segít, hogy hűséges vásárlói kört alakíts ki. Nézzünk meg néhány példát!
1.) Névre szóló csomagolások
A Coca-Cola 2013-ban indított kampánya, mely hazánkban a “Neked is egy Coca-Cola” nevet viselte, elsöprő sikert aratott. Az adott ország 150 leggyakoribb keresztnevét szerepeltették a palackokon, dobozokon, és ezáltal az emberek sokkal jobban örültek egy-egy kólának. 800 millió címke készült, 32 országban, és 3 hónapon keresztül üzemeltek a nyomdagépek, napi 24 órában.
2.) Különböző alapgrafikával ellátott csomagolások
2012-ben az Absolut Vodka rukkolt elő egy limitált kiadással, ahol a 4 millió palackból mindre egymástól eltérő, színes grafika került. Mindemellett az üvegeket saját azonosítószámmal is ellátták. Az azonosítónak köszönhetően a vásárlóknak még különlegesebb élményben lehetett részük, hiszen tudták, hogy egy véges mennyiségből került egy palack a birtokukba.
3.) Váltakozó kép a csomagoláson
A Kinder csokoládé csomagolását szinte minden országban ugyanaz a mosolygós kisfiú díszíti. Hazánkban azonban a Kinder Édesarc projekt keretein belül több ezer kedves gyermekarc közül kiválasztottak 7-et, akik a Kinder magyar arcai lettek. A 7 limitált kiadású doboz korlátozott ideig volt kapható, kizárólag Magyarországon.
Ha személyre szabott csomagolást szeretnél, nem szükséges milliós nagyságrendekben gondolkodnod, hogy a nyomdák szóba álljanak veled. Kisebb vállalkozásoknak tökéletes megoldás lehet egy-egy köszönőkártya, egyedi mintával nyomtatott matrica, vagy esetleg egy rövid, kézzel írott levél. A lényeg az, hogy a vásárló érezze, hogy ez valóban csakis neki szól.
Egy-egy nagyobb alkalomra, mint például a karácsonyi szezon, határozottan megéri befektetni az egyedi csomagolásba. Kerülhet rá különböző alapgrafika, kép, QR kód, vagy akár idézet… kellő fantáziával nagyon ötletes megoldások születhetnek, melyeket imádni fognak a vásárlók, hiszen kapcsolatot teremtesz velük.