Érdemes webáruházat nyitnunk?

webáruház, stratégia, online kereskedelem, e-kereskedelem, webshop

Mennyire biztató a hazai e-kiskereskedelem jövője?

Két év tapasztalat alapján azt kell mondanunk, hogy érdemes volt belevágnunk az e-kereskedelembe. Idő kell ahhoz, hogy kiforrja magát, de mára sok visszatérő vásárlónk lett, mellette pedig egyre több új érdeklődő talál meg bennünket. Viszont ez a cikk nem rólunk szól, így térjünk rá a lényegre!

Létezik biztos siker?

Ezt nem állítanánk, azonban vannak tényezők, amelyek nagyban befolyásolhatják egy webshop sikerességét, pozitív irányba vihetik el a mérleg nyelvét.

  • Fontos, hogy mielőtt belekezdenétek, tanuljatok, tanuljatok és tanuljatok! Ismerkedjetek meg az alapvető fogalmakkal, a különböző webáruház platformokkal, majd a kiválasztott rendszer működésével, hogyan kellene helyesen használni a közösségi médiát, milyen a jó hírlevél, és még sorolhatnánk. Ha a nagy részét – eleinte – szakemberre bízzátok, akkor is érdemes ezeknek az információknak a birtokában lenni, tudni hogy mi hogy működik.
  • Azoknak akik hagyományos, fizikai üzlettel rendelkeznek, már szinte mindenük megvan – raktárkészlet, ismeretség – ahhoz, hogy megjelenhessenek az online térben. Ezáltal sokkal több emberhez eljuthatnak a termékek, nem csak azokhoz, akik betévednek az üzletbe, így ugrásszerűen nőhet a forgalom és a bevétel.
  • Véleményünk szerint egy izgalmas, új ötlet, jó marketinggel óriási sikert arathat. Azonban a századik fehérneműt kínáló webáruház megnyitását inkább csak alapos megfontolás után javasoljuk, ha valamivel ki tudtok emelkedni a többi közül, illetve versenyezni tudtok az árakkal.

Tudjátok, hogy melyek a legkeresettebb termékkategóriák?

2017-es adatok alapján a következő sorrend áll fent a különböző termékcsoportok online értékesítési számai alapján:

  1. Számítástechnika
  2. Szórakoztató elektronika
  3. Ruházat és sportruházat 
  4. Játék és ajándék
  5. Lakberendezés

Az eNET előrejelzése alapján a következő 5 évben jó eséllyel 2 – 2,5 – szeresére nőhet a magyarországi internetes kiskereskedelem forgalma, így mindenkit arra buzdítunk, hogy aki gondolkodik a webáruház nyitáson, próbálja meg. Az eleje nem könnyű, de ha beindul, minden befektetett energiát és pénzt megér. Van még benne lehetőség, sőt, úgy gondoljuk, hogy kötelező benne gondolkodni annak, aki talpon szeretne maradni a kiskereskedelem terén a jövőben.

Forrás: Rawpixel, Termékmix

Korábbi bejegyzéseink a témában

Kérdésed van az EPR díjjal kapcsolatban? Segítünk!

2023. júliusában váltotta fel a környezetvédelmi termékdíjat az EPR díj, amely minden olyan egyéni vállalkozót, [...]

Készülj velünk csomagolás terén a Valentin napra!

Már csak néhány hét van hátra a szerelmesek ünnepéig, amit nektek, mint márka és/vagy webáruház [...]

Save the Date: őszi akciós dátumok

Az őszi időszak számos akciós dátumot, marketing kommunikációs lehetőséget tartogat, amelyeket érdemes észben tartanotok és [...]

Online vállalkozás kezdőknek: így lépj sikeresen a digitális piacra

Az online vállalkozás indítása izgalmas lehetőség, de fontos alaposan előkészíteni és megtervezni a folyamatot. Néhány [...]

5 ok, hogy miért használj Canva-t

Szeretnéd saját kezedbe venni vállalkozásod kommunikációjának egy részét, de nem értesz kellő mértékben a képszerkesztő [...]

Csomagautomata körkép – Melyikkel, miben, mennyiért?

A csomagautomaták fénykorukat élik, sokan előszeretettel használják csomagfeladáshoz, illetve választják ezt az opciót átvételhez a [...]

Így kommunikálj a hírlevél feliratkozóiddal

Egy webáruház, egy márka sikerének kulcsa egyértelműen a már meglévő vásárlóknak a megtartásában rejlik, ehhez [...]

3 indok, miért érdemes blogot indítanod

1) Bemutathatod a márkádat, termékeidet Egy blogban részletekbe menően is megismertetheted a termékeidet és azok [...]

Page translation/Oldal fordítása