A címben feltett kérdésre válaszolva: semmiképpen sem felkészületlenül!
Ez nem egy olyan terület, amibe mindenféle tudás, információ nélkül bele lehetne vágni. Illetve lehet, de azzal jelentősen megkárosíthatjuk magunkat mind időben, mind anyagiakban. Az ezen a platformon való hirdetés nem biztos, hogy a legkedvezőbb költségszinten mozog, azonban ha ügyesen csináljuk, könnyen megtérülhet a rá fordított pénz.
Az utóbbi egy évben, mióta működik csomagolóanyag webáruházunk, rengeteget tanultunk, okosodtunk a Google AdWords terén. Éppen ezért úgy gondoltuk, hogy mi, akik ugyanarról az oldalról vagyunk érintettek a témában, mint webáruházunkban vásárlók, olvasóink jelentős része, igyekszünk néhány saját tapasztalattal alapozott, gyakorlatias tanácsot adni.
Számos előnye közül néhány, amit érdemes átgondolni …
Amennyiben folyamatosan hirdetünk:
– gyorsabban indexálódik oldalunk, Google gyorsabban térképezi fel annak tartalmát,
– – 1-1 kulcsfontosságú keresőszóra organikus kereséssel is gyorsabban rátalálhatnak oldalunkra potenciális vevőink,
– – – az adott kulcsszóra történő licittől (és még sok mástól, de erre inkább itt nem térnénk ki, hiszen egyrészt kevés a “hely”, másrészt pedig mi sem vagyunk maradéktalanul képzettek ebben a témában) függően általában az első oldalon, magasabb licit esetén akár az első pozícióban találjuk hirdetésünket a Google keresőben,
– – – – hosszútávon oldalunk sok más, hasonló témában és kulcsszóra előrébb kerül az organikus keresésekben is, hiszen minél többen klikkelnek webáruházatok releváns tartalmára, azt az oldalt annál jobban kezdik megszeretni a keresők, többek között a Google is…
… és, hogy hol érdemes elkezdeni a tanulást?
Íme néhány információs csatorna a teljesség igénye nélkül:
1.) Az AdWords útmutatója
A Google hivalatos AdWords Sugója tökéletes (és ingyenes) kiindulási pont ahhoz, hogy megismerjük a szolgáltatáscsomag működését, használatát. Témakörökre vannak osztva a tudásanyagok, így könnyedén tájékozódhatunk közöttük. Azokra is gondoltak, akik szívesebben tanulnak mozgóképekből. 5 videóval készültek az új hirdetőknek.
2.) Tanfolyamokon, szemináriumokon
Manapság nagyon sok online és “offline” tanfolyam közül válogathatunk akár magyar nyelven is. Mi az Online Marketing Akadémia szemináriumát próbáltuk ki, ahol legtöbbször a Google által akkreditált szakemberek tartják az előadásokat. Sok-sok értékes és alkalmazható információval gazdagodtunk. Ha kedvet kaptok hozzá, a következő képzésre mindenképp látogassatok el november 29-én.
3.) Könyvek
Mi persze arra esküszünk, hogy még mindig nyomtatott könyvből a leghatásosabb tanulni, azonban sajnos sok esetben a könyv kiadása után akár néhány héttel vagy hónappal már készülhetne az új kiadvány, hiszen annyira gyorsan fejlődik ez a szegmens. Természetesen magyar nyelven is elérhető egy-két könyv a témában. Az egyik a Google AdWords mesterfogások – Nyereséges hirdetések lépésről lépésre, a másik pedig Gál Kristóf AdWords szakértő könyvének új, 2016-os kiadványa a Google AdWords hirdetések készítése és optimalizálása.
Addig, amíg csak ismerkedsz és nem költesz súlyos összegeket konkrét hirdetésekre, érdemes időt és energiát nem kímélve foglalkozni a témával. Ezután jöhet a komolyabb tanulási szakasz, majd végül az elsajátított ismeretanyag gyakorlati alkalmazása.
Akkor pedig ha sem időd, sem affinitásod, sem tudásod nincs ahhoz, hogy bátran nekiállj az ehhez kapcsolódó feladatok akkurátus elvégzéséhez, ajánljuk keress meg egy szakértőt, aki napi rendszerességgel követi hirdetéseidet. Olyat, aki igazán gyakorlott a témában, ismeri az AdWords felület minden lehetőségét, azokkal a javadra fordítva bánni is képes, és ne adj’ isten pontosan akkora összeget tud neked havonta megtakarítani hozzáértésével, hogy az ő általa benyújtott számlát gond nélkül rendezni tudod felé minden hónapban.
Legyetek nyitottak és rugalmasak, kövessétek a hirdető felületet rendszeresen, vonjatok le következtetéseket az elemzésekből. Ezekből kiindulva változtassatok, igazodjatok a legfrissebb trendekhez, versenytársaitokhoz. Sok sikert!