Milyen a jó hírlevél?

hírlevél

Először is le kell szögeznünk, nincs olyan egyetemesen elfogadott hírlevél felépítés vagy tartalom, ami minden egyes iparágnak jó lehet. Mi azonban megkíséreljük összegyűjteni nektek – saját tapasztalataink alapján, a teljesség igénye nélkül -, mik azok a tényezők, amik javíthatnak a statisztikáitokon, és több embert érhettek el az e-mail marketing segítségével.

1.) Ti megnyitnátok a hírlevelet, ha ezzel a tárggyal érkezne a levelezőtökbe?

Az első és legfontosabb kérdés a tárgyválasztás során. Majd ezután próbáljatok meg a célközönségetek fejével is gondolkodni, vajon az ő érdeklődésüket fel fogja kelteni? Az egész kampány sikeressége múlhat azon, hogy a tárgy vonzza-e az emberek figyelmét, hiszen ha nem, el sem fognak jutni a tartalomig, amit közölni szeretnétek velük. Ügyeljetek arra, hogy ne legyen túl hosszú a tárgy, a legideálisabb, ha maximum 50 karakterben mondjátok el a lényeget. Jobb lehet a megnyitási arány, ha kérdést tesztek fel, illetve ha számokat is használtok benne.

2.) Mennyi szöveget olvasnak el az emberek?

Rohanó világban élünk, csupán pár másodpercetek van arra, hogy elmondjátok a hírlevél olvasójának, mit ajánlotok és ez miért jó neki. Ahogy megnyitja a hírlevelet, egyértelműnek kell lennie a mondandótoknak, ezért törekedjetek a lényegretörő megfogalmazásra, és bátran használjatok kiemeléseket, amelyekkel irányítjátok a tekintetet. A szöveg csak ízelítőként szolgáljon, helyette illesszetek be képeket, animációkat vagy akár videót.

A design legyen minimalista, és ha egyszer megállapodtatok egy stílusnál, ne cserélgessétek, minden hírlevélnek maradjon az az alapja, ezáltal is rögzül az olvasókban.

+TIPP: A hírlevélben jól látható helyen – általában az alján szokás – tüntessétek fel a leiratkozáshoz szükséges linket! Amennyiben nem hagytok lehetőséget erre az olvasóknak, az jogszabályba ütköző cselekedet.

3.) Mikorra érdemes időzíteni a hírlevél kiküldését?

A hírlevelek nagy része esténként vagy a hajnali órákban szokott érkezni, így a leveletek könnyen a gyors reggeli tisztogatás áldozatává válhat. Ha olyan időpontot szeretnétek választani, mikor kevés promóció érkezik, a hétköznap délelőtt 10 és délután 3 óra közötti időintervallumot javasoljuk, különösen a szerdai napon. Érdemes letesztelni, hogy nálatok mikor nagyobb a megnyitási arány, nem kizárt az sem, hogy a ti esetetekben a hétvége a legideálisabb.

Tekintetbe véve, hogy minden iparágnak, terméktípusnak más-más megközelítés lehet az előnyös, érdemes kutatást végezni a saját területeteken. Feliratkozni a versenytársak hírlevelére, megfigyelni, hogy ők milyen marketingfogásokat alkalmaznak, milyen akciókat vezetnek be, és a többi. Rengeteg tanulságot le lehet vonni belőle, de semmiképp se másoljátok őket, mert könnyen visszásan hathat.

Sok türelmet kívánunk a kísérletezéshez! 🙂 Nem lesz egyszerű, de érdemes időt és energiát fektetni bele.

Kép forrása: Unsplash

Page translation/Oldal fordítása