Új év, új feltételek a futárszolgálatoknál

Új év, új feltételek a futárszolgálatoknál

Minden évben eljön az év eleje, mikor is a futárszolgálatok, legyen az akár magyarországi érdekeltségű, akár nemzetközileg ismert és tulajdonolt cég, változtatnak, finomítanak a feltételeken, módosítják az ÁSZF-et, elsősorban egyoldalúan. Érdemes az esetlegesen szerződött vagy akár csak jól bevált szállítmányozóitokat kifaggatni személyes keretek között is a változásokról, átolvasni részletesen az új ÁSZF dokumentumot, hogy cégetek is első kézből, és minél előbb értesüljön az újdonságokról.

  • Az újdonságok elolvasása után a számotokra releváns, megrendelőitek kiszolgálását befolyásoló pontokat érdemes nektek is bevinni a “Szállítási Feltételek” és/vagy az ÁSZF dokumentumokba, hiszen a változások egyértelműen érinthetik a címzettnél, vevőiteknél a szolgáltatás milyenségét, minőségét egyaránt.
  • Az új szolgáltatási árak az esetek többségében általában magasabbak lesznek, mint a korábbiak, így akár egyedi szerződéssel dolgoztok, akár listaáron szolgáltatnak a futárszolgálatok felétek, mindenképpen korrigáljátok az árakat ti is lehetőségeitekhez mérten vevőitek felé. Itt persze azért érdemes megjegyezni, hogy már akár egy napi kisebb csomagszám duplázódással ártárgyalást kezdeményezhettek, de ha jelentős mértékben nőttek csomagszámaitok a korábbi időszakhoz képest, akkor a futárszolgálatok is jelentős, akár több 10%-os kedvezményekkel tudnak szolgálni listaáraikból.
  • Figyeljetek arra, hogy több szolgáltató vezet be a listaárakon felül különböző rejtett költségeket: útdíjat, üzemanyagfelárat, túlsúly vagy túlméret költséget.
  • Újítások, módosítások lehetnek a csomagok maximális méreteire vagy súlyára vonatkozóan is.
    Amennyiben a csomagjaitok igazából “általános” csomagok, melyek minden egyedi megjelenést, kiugró súlyt nélkülöznek, úgy egy jelentősen megnövekedett csomagszám esetén érdemes ajánlatot kérnetek a meglévő futárszolgálatotokon kívül másoktól is.
  • Végül pedig, de nem utolsó sorban, pontról pontra átolvasnotok az ÁSZF azon bekezdését, ami a reklamációkra, sérült csomagok kezelésére vonatkozik. Jobb elébe menni az esetleges bajnak, és a futárszolgálat feltételei szerint csomagolni a sérülésmentesség érdekében, az általuk előírt csomagolóanyagokat és jelzőcímkéket használni, követni a reklamációhoz kapcsolódó kötelezően előírt szabályozásokat.

Mi úgy néz ki, hogy továbbra is maradunk a DPD és MPL futárszolgálatoknál a 2022. évben. Változások természetesen lesznek nálunk is, de a kialakult személyes kapcsolatokon túl ezzel a 2 céggel tudjuk biztosítani a viszonylag sokféle csomagunk biztonságos és versenyképes áron történő eljuttatását A-ból B-be, itthon és bármely európai országba egyaránt.

További bejegyzéseink

Ti kérdeztétek: színes nyomtatás, PostaPont, egyedi doboz 2 hét alatt?

Rég jelentkeztünk hasonló témájú bejegyzéssel, azonban rendszeresen felmerülnek újabb és újabb aktuális kérdések, így most [...]

Térkitöltés háztartásban IS könnyen lebomló anyaggal

Biológiailag lebomló térkitöltő habunk 500 literes kiszerelésben elérhető állandó készletünkről. Pár hónappal ezelőtt új formában [...]

Save the Date: őszi akciós dátumok

Az őszi időszak számos akciós dátumot, marketing kommunikációs lehetőséget tartogat, amelyeket érdemes észben tartanotok és [...]

2023. évi ünnepi szezon újdonságai

Ismét elérkeztünk az év legpörgősebb részéhez, ami a novemberi akciók és a karácsony közeledte végett [...]

Mennyi idő alatt bomlanak le a csomagolóanyagok?

A különböző csomagolóanyagok lebomlási ideje jelentősen eltérhet egymástól, és függ a környezeti körülményektől, például a [...]

Könyvajánló: Zero waste

Egy olyan témában ajánlunk most nektek könyveket, ami nemcsak környezetünk, hanem a saját életünk, jövőnk [...]

Mire jó a szálerősített papír ragasztószalag?

A szálerősített papír ragasztószalag egy erős és sokoldalú termék, amely számos feladathoz és felhasználási területhez [...]

Page translation/Oldal fordítása