Így kommunikálj a hírlevél feliratkozóiddal

Egy webáruház, egy márka sikerének kulcsa egyértelműen a már meglévő vásárlóknak a megtartásában rejlik, ehhez pedig elengedhetetlen az, hogy rendszeresen kommunikáljunk feléjük, fenntartsuk az érdeklődésüket. Írásunkban a saját tapasztalataink alapján osztjuk meg veletek, hogy szerintünk miként érdemes hírlevelet küldeni.

1) Milyen legyen a megjelenés?

Gondoljátok át, hogy egy-egy hírlevélnek mi legyen a témája, és mit szeretnének azon belül kommunikálni az olvasók felé, majd ezt a lehető legrövidebb módon fogalmazzátok meg. A túl sok szöveg riasztó lehet, így ha esetleg kifejtést igényel a téma, semmiképp se a hírlevélben tegyétek, hanem helyezzetek el egy linket, ami a honlapotokon belül egy külön oldalra vezet.

A tartalom tekintetében szerintünk ezeket érdemes szerepeltetni, és ennél több információ nem is nagyon szükséges egy hírlevélbe:

  • logó,
  • navigáció néhány fontosabb menüponttal,
  • figyelemfelhívó szöveg,
  • 1, maximum 2 kép (akár mozgókép),
  • rövidebb leírás (ha szükséges)
  • oldalra mutató link/gomb,
  • közösségi média ikonok,
  • leiratkozás link.

2) Mikor és milyen gyakran?

Ha már van egy jól felépített hírleveletek, az fél siker, de az is nagyon fontos, hogy a címzettek a kiküldés után észrevegyék, megnyissák, ne adj’ Isten még kattintsanak is, ehhez pedig meg kell találnotok a megfelelő időt a kiküldésre.

A hétvégét és a hétfői napot mi kizárnánk, mert az előbbinél már nem, az utóbbinál pedig még nem érdekli az embereket a hírlevél olvasás, így könnyen a kukában landolhat a levelünk.
Marketing szakemberek szerint a két “kedvenc nap” a héten a kedd és a csütörtök, esetleg még a szerda, napszak tekintetében pedig a reggeli, délelőtti órákban van a legnagyobb esély arra, hogy célba érjen a hírlevél.

Az optimális gyakoriság függhet a célközönségtől és a tevékenységtől is, de érdemes a “kevesebb több”-elvet tartani, a mennyiség helyett a minőségre fókuszáljatok, és legyen rendszer a hírlevél küldésetekben.

3) Mi legyen a téma?

Mielőtt kialakítotok egy stratégiát a tartalomra vonatkozóan, érdemes első körben átgondolnotok, hogy kikből áll a célközönségetek, mi jellemzi őket, és mi az, amivel felkelthetitek, illetve fent tarthatjátok az érdeklődésüket.

Néhány témaötlet, amelyeket hasznosíthattok:

  • új termékek bemutatása,
  • limitált ideig tartó promóciók,
  • feliratkozóknak szóló kedvezmények,
  • szezonális akciók, pl. Black Friday, tavaszi kiárusítás, stb.
  • friss blogbejegyzések,
  • hasznos információk, tartalmak,
  • betekintés a márka, cég életébe.

Nagy segítség lehet, ha készítetek egy úgynevezett e-mail tartalom naptárat, amelyben néhány héttel előre megtervezitek, hogy az adott napokon miről szeretnétek hírlevelet küldeni. Ezáltal rendszeresen, jól átgondolt témákat közölhettek, ami biztosan növelni fogja a konverziók arányát.

További bejegyzéseink

Egy csokorban 🎄 Karácsonyi kiegészítő csomagolások

Már a kezdetben kitűztük magunknak célként, hogy olyan termékeket is kínáljuk vásárlóinknak, melyekkel ki tudnak [...]

Tekercsben, erősebb ragasztóréteggel

A karácsonyi igények legnagyobb intenzitással a tekercses öntapadó matricáink irányába mozdulnak, mozdultak el az elmúlt [...]

Adj új értelmet a használt kartondoboznak!

Mi lenne, ha a hulladékot nem csak eldobnánk, hanem újraértelmeznénk és új életet adnánk neki? [...]

Többek lettünk – ezekkel a termékekkel bővültünk

Mikor termékfejlesztésről van szó, mindig törekszünk figyelembe venni a folyamatosan beérkező érdeklődéseket; felmérni, hogy mi [...]

Interaktív csomagolás: Az élmény hatalma

Az interaktív csomagolás remek lehetőség arra, hogy ne csak a terméken keresztül, hanem a csomagolóanyag [...]

Adventi naptár doboz | az idei szezon újdonsága

A hazai piacon egyedülálló termékkel készültünk idén az ünnepekre – egy olyan adventi naptárral, amelynek [...]

Save the Date: Őszi akciós dátumok

Az őszi időszak számos akciós dátumot, marketing kommunikációs lehetőséget tartogat, amelyeket érdemes észben tartanotok és [...]

Page translation/Oldal fordítása