Csomagolás ötletek, melyekkel megtarthatod a vásárlókat
1.) Hass az érzékekre!
A csomagolás külső burka, grafikai megjelenése mint látvány, kiemelkedően fontos elem. Mindemellett rengeteg vizuális hatás ér bennünket nap, mint nap, és némi pluszt nyújthat egy kellemes tapintás, egy különleges felületkezelés, akár egy kidomborodó logó vagy egy matt alapon fényes fólia formájában. Gondold át, a te arculatodban mely elemeket lehetne kiemelni!
2.) Gondolj a fenntarthatóságra!
Napjainkban a világ tele van konfliktusokkal és katasztrófákkal, az emberek pedig aggódnak saját, családtagjaik és az emberiség jövője miatt. Ennek hatására megnőtt az igény a felelősségtudatos termékek és csomagolóanyagok iránt, melyek nem károsítják a természetet. Erre a célra tökéletes lehet a hullámkarton doboz, ami 100%-ban újrahasznosítható és lebomló. Nem rég feltalálták a gombacsomagolást, ám ezzel egyelőre nemigen találkozhatunk. Persze számos más, lebomló műanyag, újrahasznosított csomagolás is megtalálható a kínálatban. A gyártó cégeknek már kötelességük ezekbe az irányokba fejleszteni, és ezzel is további hűséges vásárlókat szerezni maguknak.
3.) Játssz a színekkel!
Nem titok, a színek hatnak ránk, érzéseket váltanak ki belőlünk. Miért ne használhatnád ezt ki? Akár a kartondoboz külseje vagy belseje van nyomtatva, maradandó élményt nyújthatsz a megrendelődnek a kicsomagolás során – ami, mint mind tudjuk, rendkívül fontos pillanat, és merőben meghatározhatja, hogy visszatérő vásárló lesz-e.
4.) Válassz egy motívumot, és tarts ki mellette!
Ha kiválasztasz egy mintát, ami megjelenik az arculatodban, az egyedi termékcsomagolásokon, és még a szállítási csomagoláson is, azzal nem csak egységessé válik a márkád és a termékkínálatod, de tudatosítod is az emberekben a brandet. Ez nem feltétlen korlátozódik a logódra, kibővítheted olyan grafikai elemekkel arculatodat, mely elemeket megjelenésed típusától (nyomtatott megjelenés, csomagolóanyag vagy akár webes felület, és így tovább…) függően használhatod fel.
Bár az alábbi trendeket főként termékcsomagolások esetében alkalmazzák, miért ne ültethetnénk át a szállítási csomagolásokba is?