Palackot papírból?!

Palackot papírból?!

Pár hónappal ezelőtt bombaként robbant a hír szakmán belül, és néhány európai hírcsatornán egyaránt, hogy a Coca-Cola az első papírból készülő palackjait teszteli. A palack prototípusát egy dán cég készítette extraerős papírból, mikro mm-ben mérhető műanyag réteggel kiegészítve.


A hosszútávú cél az, hogy a palackok 100%-ban műanyagtól mentesen készüljenek úgy, hogy azok lezárás után magukban tartsák a szénsavat, és a papír alapanyag semmilyen formában ne “induljon meg” a palackban lévő folyadékba.

A PABOCO ÉS A COCA-COLA

A nagy óriás – a Coca-Cola – mellett számos más iparágban ismert multinacionális cég törekszik arra, hogy akár egyedül, akár másokkal kooperációban megoldásra jussanak abban, hogy közép -és hosszútávon a műanyagból készült palackjaikat papírból készült termékekre cseréljék le. Ennek számos olyan fejlesztési és tesztelési aspektusa van, melyet az iparágak terméktől függően saját maguk szájíze szerint kell, hogy alakítsanak. Más a folyékony vegyszer, más a szilárd halmazállapotú mosószer, más a szénsavas vagy szénsavmentes folyadék, stb. igénye. Különböző termékek különböző ideig kell, hogy kitartsanak a műanyag helyett papírból készült csomagolóanyagokban.

Nagy a valószínűsége, hogy a gyártók a jövőben a műanyag palackokon idővel az összes üvegből készült palackot, csomagolóanyagot, a dobozos üdítőkhöz használt alumíniumot papírra, papír alapúra szeretnék cserélni.

TUDTAD?

A Johnnie Walker whisky gyártója a Diageo bejelentette, hogy a világ leghíresebb skót whisky italát 2021-től papír alapú palackban is forgalmazni fogja.

PULPEX – A JÖVŐ FENNTARTHATÓ CSOMAGOLÓANYAGA

TUDTAD?

A papír palackok használata az eddigi műanyag -és üveg csomagolóanyagok használata helyett több, mint 30%-al kevesebb ún. szénlábnyomot hagy a világban.

Remélhetőleg hosszútávon mind a palackokat előállító cégek, mind azok felhasználói, mind a nagy -és kiskereskedelmi láncok, valamint a háztartások felkészülnek arra, hogy a jövőbeni papír hulladékokat valósan újrafelhasználják, ezáltal azok körforgása hatékony lehessen a környezetben. Ami bennünket kissé aggaszt ebben a témában az az, hogy az iparágunkra a papír iránti igény jelentősen megnövekedett, és a műanyagról papírra váltás miatt tovább növekedő igény mind a papírgyárak kapacitását jelentősen lefoglalja majd, mind a nyersanyag árának felhajtóerejévé válhat.

Persze ezen már a nagyok biztosan évek óta dolgoznak, így bízunk abban, hogy döntéseiket nem csak és kizárólag az üzleti célok vezérlik, és a tudatosság, a környezet védelme megalapozottan több éves munka eredményeként kerül célkeresztbe.

További bejegyzéseink

Adj új értelmet a használt kartondoboznak!

Mi lenne, ha a hulladékot nem csak eldobnánk, hanem újraértelmeznénk és új életet adnánk neki? [...]

Többek lettünk – ezekkel a termékekkel bővültünk

Mikor termékfejlesztésről van szó, mindig törekszünk figyelembe venni a folyamatosan beérkező érdeklődéseket; felmérni, hogy mi [...]

Interaktív csomagolás: Az élmény hatalma

Az interaktív csomagolás remek lehetőség arra, hogy ne csak a terméken keresztül, hanem a csomagolóanyag [...]

Adventi naptár doboz | az idei szezon újdonsága

A hazai piacon egyedülálló termékkel készültünk idén az ünnepekre – egy olyan adventi naptárral, amelynek [...]

Save the Date: Őszi akciós dátumok

Az őszi időszak számos akciós dátumot, marketing kommunikációs lehetőséget tartogat, amelyeket érdemes észben tartanotok és [...]

Színesen nyomtatott dobozok – kis darabszámban is

A nálunk korábban csak szezonálisan, előrendeléssel elérhető színesen nyomtatott dobozok ma már állandó részét képezik [...]

myPharma – a cselekvés számít

Az elmúlt években – lassan egy évtizedben – legfontosabb irányelv a millerpack.hu életében, hogy vevőinket, [...]

Illatmarketing – teremts emlékezetes vásárlói élményt!

Az illatmarketing egy viszonylag új, de gyorsan terjedő eszköz a marketing világában, amely a szaglásra, [...]

Forrás: Packaging News

Page translation/Oldal fordítása