Eszünkbe jutott, olvasgatva a témához kapcsolódó cikkek, források bevezetőjét, a Love Actually nagy sikerű film idézete: “Christmas Is All Around”
Több megközelítésben is tartalmat találtunk benne, egyrészt, hogy valójában hamarosan itt a karácsony, és arra készülni kell már most a csomagolásokkal …, másrészt pedig, hogy levetítve szakmánkra, a
CSOMAGOLÁS MINDENHOL OTT VAN, KÖRBEVESZ BENNÜNKET.
A marketingkommunikáció, az eladhatóság, a kötelező információk tekintetében továbbra is az elsődleges, közvetlen, egyedi termékcsomagolások azok, melyekre kiemelkedő hangsúlyt kell fektetni. Őszintén? Oldalakon keresztül tudnánk ebben a témában hosszas érdemi tartalommal szolgálni. Mindemellett az időtöket nem szeretnénk rabolni, vágjunk a közepébe. A teljesség igénye nélkül összefoglaltuk 7 pontba azokat az irányokat, melyek meghatározzák idén a csomagolóanyagok megjelenését világszerte.
1.) EGYSZERŰSÉG, RENDEZETTSÉG
2.) NAGY DUMÁK, SZLOGENEK, MONDATOK
3.) FENNTARTHATÓSÁG
4.) NOSZTALGIKUS
5.) KÉPPEL KOMMUNIKÁLÓ
6.) PASZTEL
7.) FIRKÁLMÁNYOK
Szorosan kapcsolódva a témához álljon itt egy rövid összefoglaló arról, hogy tervezés indítás előtt szerintünk melyek azok a lényegi pontok, melyeket érdemes átgondolni:
1.)
kiket szeretnénk termékünkkel kiszolgálni, mely az a korcsoport, célcsoport, akiknek termékünket, termék családunkat értékesíteni szeretnénk rövidebb és hosszabb távon;
2.)
fizikailag nézve mely értékesítési csatornákon keresztül szeretnénk a terméket forgalmazni, és ezeknek a csatornáknak hogyan kell megfelelni csomagolás tekintetében (méret, forma, anyag, design, stb.);
3.)
már a méret, forma, grafika tervezési folyamat legelején lépjünk kapcsolatba olyan nyomdával, kivitelezővel, aki ismeri, tudja a kivitelezhetőségi lehetőségeket, ismeri a folyamatokat, a technológiai opciókat, esetleges korlátokat;
4.)
véglegesítés előtt tesztelni, tesztelni, tesztelni! Tesztelni a potenciális fogadtatást, a fizikai korlátokat, a megvalósíthatóságot, és így tovább.
Végül pedig, és cseppet sem utolsó sorban, vitathatatlanul fontos, hogy elegendő időt, energiát, és anyagi forrást biztosítsatok új terméketek formai és grafikai megvalósítására. Stabil alapokkal, megfontolt, minden irányból átgondolt tervezéssel sokkal több időt nyertek a jövőre nézve, nem beszélve arról, hogy terméketek sikerességét annak minősége mellett nagy mértékben a csomagolás határozza meg. Kövessetek 1 utat 1-1 termékcsalád esetén, kizárólag olyan munka kerüljön ki a kezeitek közül, amire akár évek múltán is szívesen gondoltok, sőt, akár évek múltán is ugyanabba a csomagolásba adjátok el terméketeket töretlen lendülettel.
Biztosak vagyunk benne, hogy sokan közületek több irányból megközelítve, számos felvetéssel, kiegészítéssel tudnátok élni fentiekhez. Tegyétek meg, beszélgessünk, segítsük egymás munkáját.
Források:
99designs, millerpack.hu, printroom.hu, pinterest, Google.