1) Bemutathatod a márkádat, termékeidet
Egy blogban részletekbe menően is megismertetheted a termékeidet és azok tulajdonságait, előnyeit. Erről számtalan bejegyzés születhet, egy konkrét terméket, vagy akár egy bizonyos termékcsoportot kiemelve, esetleg egy témát körbejárva.
Amennyiben rendszeresen osztasz meg bejegyzéseket, amelyeket mások hasznosnak, érdekesnek találhatnak, azzal visszatérésre buzdíthatod a látogatókat, ami a bizalom mellett a márkafelismerést is építi.
Néhány ötlet, miről érdemes írnod:
új termékek bejelentése, bemutatása, születésének története;
figyelemfelhívás az aktuális akciókra, kedvezményekre;
Egy valami nagyon fontos: ne legyen izzadságszagú a dolog, ne akard feltétlen mindig vásárlásra buzdítani az olvasóidat – az igényes tartalom előbb-utóbb úgyis meghozza a gyümölcsét.
2) A vásárlói hűség növelése
Abban egyetérthetünk, hogy egy webáruháznak és egy blognak is a visszatérő látogatók adják a lelkét. Becsüld meg őket – ezt kifejezheted azzal is, hogy megosztod a véleményüket, vagy akár nekik szentelsz egy-egy bejegyzést, bemutatva őket.
Ilyen cikkeket nálunk is olvashatsz, sok megrendelőnkről írtunk már az évek során.
Ezenkívül azt is bemutathatod, mi mindenre lehetnek alkalmasak a termékeid. Akár több mindenre is lehet használni? Adj ötleteket, tippeket! Például gondoltad volna, hogy a kartondobozaink, csomagolópapírjaink és matricáink egy esküvőn is megállják a helyüket?
3) Jobb helyezés a keresőkben
A keresőmotorok szeretik a friss, jó minőségű tartalmakat, így a blogokat egyértelműen imádják, tehát mindenképp ajánlott elindítani egyet, ha szeretnél jobb helyezést elérni a keresőkben. Lássuk, mit kell tenned ezért:
- Belső linkek: a cikkekben hivatkozz a termékoldalaidra vagy akár korábbi, kapcsolódó bejegyzésekre. Ezek a linkek mutatják meg a keresőknek, hogy miről is szól pontosan a weboldalad.
- Speciális téma: válassz részletesebb, speciális témákat, kulcsszavakat! Ezekre lehet, hogy kevesebb keresés érkezik, de ott a legjobb helyezést érheted el.
- Visszamutató linkek: ha jó tartalmat készítesz, előbb-utóbb mások is fel fognak figyelni rá és hivatkoznak majd a bejegyzéseidre, oldaladra, ezáltal a keresőmotorok is úgy ítélik majd meg, hogy értékes lehet, amit csinálsz, érdemes előrébb helyezni.
Meghoztuk a kedvedet a blogíráshoz? A kezdéshez találj ki néhány fix témakört, amelyekre az egész blog épülni fog, majd írd le, melyikhez milyen bejegyzésötleteid vannak. Ezután határozd meg, milyen gyakorisággal fognak megjelenni a bejegyzések és próbáld meg tartani magad hozzá.
Nincs más hátra, mint elkezdeni írni. Nem kell tökéletesnek lennie, az a lényeg, hogy úgy írj, amit te is szívesen elolvasnál.
Kép forrása: Unsplash