A többség IGEN-t mondott
A 11 ország közreműködésével lezajlott kutatás szerint a fogyasztók többsége igenis fizetne többet azért, hogy fenntartható környezeti tényezők figyelembevételével előállított, újrahasznosítható termékért többet fizessen, mint egy olyanért, amitől egyszeri használat után meg kell szabadulnia.
A felmérést végző Accenture európai, észak-amerikai és ázsiai országok több, mint 6.000 fogyasztóját kérdezte meg szokásaikról, melyek a vásárlás utáni újrahasznosíthatósági szempontokra fókuszáltak.
A megkérdezettek 72%-a már most több olyan terméket vásárol, mely valamely szempontból környezetbarátabb, mint 5 évvel ezelőtti vásárlásaik. A fogyasztók számára továbbra is a minőség és az ár azok a tényezők, melyeket a legfontosabbnak találnak, azonban 83% azt is nagyon fontosnak találja, hogy minél több újrahasználható, újrahasznosítható termékkel találkozzon a polcok kínálatában.
A vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy a fogyasztók továbbra is a műanyagot tartják a legkevésbé környezetbarát anyagnak, míg a megkérdezettek 55%-a papírt nevezte meg, mint leginkább környezetbarát anyagot.
Kár, hogy nem lehet papírból (többek között) sem a mobiltelefon, sem a monitor, sem a villanykapcsoló… Viszont válthatunk mindennapjainban saját kulacsra, amit megtöltünk csapvízzel, papírtasakra vagy akár többször használatos, újrafelhasznált anyagból készült bevásárlószatyorra. Megtehetünk mindent azért, hogy szelektíven gyűjtsük a hulladékot, még akkor is ha a város, ahol élünk kevésbé tud bennünket infrastruktúrával támogatni ebben a témában.