#miisezpontosan?
A hashtagek egy címkerendszert alkotnak. Minden hashtag egy link, amire ha rákattintasz, olyan hírfolyamban találod magad, ahol az adott platform összes bejegyzése megtalálható, amiben az a bizonyos szöveg szerepel.#mitőlleszvalamihashtag?
Egy szöveg akkor válik hashtaggé a közösségi médiában, ha kettőskereszt (#) jelet illesztesz be elé. Fontos tudnivaló, hogy se a kettőskereszt után, se a szövegben nem szabad szóközt használni. Csakis azt a részt kezeli egészként, amit egybeírunk.#mikazelőnyei?
Ma már lehetséges szűrni, keresni a különböző hashtagek között, sőt, az Instagram-on például arra is van lehetőség, hogy feliratkozzunk egy-egy bennünket érdeklő témára, aminek köszönhetően az ehhez a címkéhez tartozó posztok megjelennek a hírfolyamunkban. Így tehát ha a publikus (!) bejegyzéseidben releváns hashtagek szerepelnek, még több emberhez juthat el a kommunikációd, akiket ráadásul jó eséllyel foglalkoztat is az adott témakör.#hogyanérdemeshasználni?
- A kevesebb sokszor több! 15-nél több címkét semmiképp se szerepeltess egy bejegyzés alatt, inkább arra fókuszálj, hogy releváns legyen, passzoljanak a poszt témájához.
- Ha túl felkapott hashtaget használsz, ami már több millió poszt alatt megjelent, könnyen elveszhet a bejegyzésed közöttük.
- Ha indítasz valamilyen nyereményjátékot vagy felhívást, érdemes egy egyéni hashtaget létrehozni hozzá, amit csak azok használnak, akik részt vesznek benne, így egy helyen megtalálható az összes jelentkezés, és rengeteg emberhez eljuthat rajtuk keresztül.
Mi így használjuk: Instagram profilunkon is találhattok példákat a hashtagekre...
Ez a reklám helye: kövessetek bennünket bátran. 🙂
Kép forrása: Innovative Social Technologies