A DPD-től a GLS-en át a Sprinter-ig
A webáruházunk “még csupán” a második születésnapját ünnepli, ám már előtte is rendszeres kapcsolatban álltunk több futárszolgálattal. Vannak akiktől csak érkeznek a csomagok, vannak akik el is viszik tőlünk nap, mint nap.
Így a sok év tapasztalatait alapul véve, úgy gondoljuk van elég rálátásunk arra, mi hogy működik általánosságban a futárszolgálatoknál, mire érdemes ügyelni.
VELÜK ÁLLUNK KAPCSOLATBAN KISEBB-NAGYOBB INTENZITÁSSAL:
DPD,
MPL,
GLS,
UPS,
Sprinter,
Express One / régi Trans-o-flex.
MOST PEDIG KÖVETKEZZENEK TAPASZTALATAINK:
- A futárszolgálatokkal leszerződött ügyfeleknek sokkal kedvezőbb a szállítási díja, mint azoknak akik nem kötnek szerződést. A választás előtt érdemes ajánlatot kérni több cégtől is.
- A legtöbb futárszolgálat vállal egynapos időgarantált kézbesítést, ami azt jelenti, hogy ha aznap elviszi a futár a csomagot, másnap meg is kísérlik a kiszállítást a címzettnél.
- Megéri jó kapcsolatot ápolni a futárral. Mi segítünk cipekedni, ha sok vagy nehéz csomag van, ők pedig rendszeresen telefonálnak, hogy mikor számíthatunk az érkezésükre. Az együttműködés mindenkinek hasznos! 🙂
- Ha házhozszállítás helyett csomagpontra kerül feladásra a küldemény, kedvezőbb a feladási díj, illetve a címzettnek több nap is rendelkezésére áll, hogy átvegye.
- A csomagpontok, csomagautomaták esetében ügyelni kell arra, hogy a csomag súlya, valamint mérete ne haladja meg az előírt határt.
- Mindegyik futárszolgálat más szabályokat ír elő a csomagokat tekintve. Fontos lehet, hogy a küldemény valamely paramétere vagy akár a hosszúság, szélesség, magasság együtt ne haladjon meg egy adott méretet. Ezen kívül annak is fontos utánanézni, maximum hány kg-os csomagot visz el a futár az adott cégnél.
- Légy türelmes, ha telefonos segítséget kérsz! A vonal másik végén ülő ember nem tehet az esetleges problémáról, és igyekszik segíteni, amennyire tud.
- Ha már a csomag érkezésekor látod, hogy sérült a szállítás során, semmiképp se vedd át! A futárral jegyzőkönyvet szükséges felvenni, különben a feladó nem feltétlen fogja elfogadni a reklamációt.
- Amíg a csomag a feladótól a címzetthez ér, rengeteg behatás éri. A futárszolgálatok nem fogják – és nem is kötelességük – hímestojásként kezelni. Könnyen előfordulhat, hogy magasról ledobják, belerúgnak, nekiütődik valaminek a futószalagon, stb. Ezért érdemes minél körültekintőbben becsomagolni a terméket.
Végül pedig megjegyeznénk, hogy hamarosan megkezdődik az évvégi nagy őrület, vagyis a Black Friday (ami ugye mostanában már szinte egész novemberben tart), illetve a karácsonyi időszak. Ahogy nektek, nekünk – úgy a futárszolgálatoknak is megnövekszik ilyenkor a forgalma. Ne hagyjunk semmit az utolsó pillanatra, de ami a legfontosabb: türelem, türelem és türelem!