A visszacsatolás gyönyörködtet – legfőképp, ha pozitív

A visszacsatolás gyönyörködtet - legfőképp, ha pozitív

A visszacsatolás, jelen esetben a vásárlók/látogatók véleménye több szempontból is fontos, hiszen:

1) így másoknak is megbízhatóbbnak hat a vállalkozásotok, feltéve ha pozitív a visszacsatolás,

2) akármilyen jellegű is legyen – jó vagy kevésbé jó -, mindig tanulhattok belőle, hogy merre tovább, min érdemes változtatni.

Na de milyen csatornákon keresztül, milyen módon tudhatjuk meg mások véleményét?

1) Kérdőív

Fordítsatok időt rá, gondolkodjatok rajta, és gyűjtsétek össze azokat a kérdéseket, amelyekre adott válaszokra a leginkább kíváncsiak vagytok, amelyekkel úgy érzitek, hogy előrébb tudnátok jutni. A válaszokkal segíthetnek nektek például abban, ha új termék bevezetésén gondolkodtok, vagy ha szeretnétek átláthatóbbá, mindenki számára kezelhetőbbé tenni a webáruházat. A kérdőívet tálalhatjátok akár egy hírlevél keretén belül is – higgyétek el, a vásárlóitok örülni fognak, ha úgy érzik, érdekel benneteket a véleményük.

2) Közösségi média

Ha szerepeltek a webáruházatokkal/márkátokkal a közösségi médiában – már pedig hogy ne szerepelnétek, hiszen manapság ez ugye már szinte kötelező -, akkor például egy Instagram Story-ban vagy a Facebook oldalatokon szavazást is indíthattok egy-egy fontosabb eldöntendő kérdésről.
Szintén a közösségi médiához kapcsolódóan nagyon fontos, hogy kövessétek nyomon, ha valaki esetleg megemlít titeket egy bejegyzésben. Mindenképp pozitív benyomást fog kelteni, ha reagáltok rá.

Nem elhanyagolható az sem, hogy ha esetleg olyan vélemény érkezik valamelyik platformon belül, ami nem feltétlen pozitív, azt is tudjátok helyesen kezelni – ha jogosnak érzitek, ha nem. Sokat számít, hogy a negatív kritikát is el tudjátok fogadni, építkezni belőle.

A visszacsatolás gyönyörködtet - legfőképp, ha pozitív
A visszacsatolás gyönyörködtet - legfőképp, ha pozitív

3) Direktben érkező visszajelzések

Számos módja van annak, hogy a vásárlókat kicsit bevonjátok az interakcióba. Használjátok ki a csomagolás lehetőségeit, vegyétek rá őket a kommunikációra! Először is ügyeljetek arra, hogy ízléses legyen a csomagolás, próbáljátok egyedibbé tenni akár egy megnyomtatott dobozzal, vagy egy matricával, amivel például megköszönitek a vásárlást. A csomagba pedig kerülhet kupon, köszönőkártya, esetleg egy kis apró meglepetés… Nincs is jobb, mint egy direktben írt visszacsatolás a vevőktől, pusztán azért, mert elégedettek.

4) Telefon – ha már személyesen nem mindig megoldható

Bár manapság már kicsit szokatlannak tűnhet, mégis a szóbeli kommunikáció elhanyagolhatatlan, és kétség sem férhet hozzá, hogy ez a legszemélyesebb megoldás. Akár rögtön a kiszállítás után, akár pár héttel utána telefonáltok, mikor már kipróbálásra kerültek a termékek, mindkét esetben hasznos információkkal gazdagodhattok, illetve az elégedettséget is mérhetitek.

További bejegyzéseink ebben a témában

Egy csokorban 🎄 Karácsonyi kiegészítő csomagolások

Már a kezdetben kitűztük magunknak célként, hogy olyan termékeket is kínáljuk vásárlóinknak, melyekkel ki tudnak [...]

Tekercsben, erősebb ragasztóréteggel

A karácsonyi igények legnagyobb intenzitással a tekercses öntapadó matricáink irányába mozdulnak, mozdultak el az elmúlt [...]

Adj új értelmet a használt kartondoboznak!

Mi lenne, ha a hulladékot nem csak eldobnánk, hanem újraértelmeznénk és új életet adnánk neki? [...]

Többek lettünk – ezekkel a termékekkel bővültünk

Mikor termékfejlesztésről van szó, mindig törekszünk figyelembe venni a folyamatosan beérkező érdeklődéseket; felmérni, hogy mi [...]

Interaktív csomagolás: Az élmény hatalma

Az interaktív csomagolás remek lehetőség arra, hogy ne csak a terméken keresztül, hanem a csomagolóanyag [...]

Adventi naptár doboz | az idei szezon újdonsága

A hazai piacon egyedülálló termékkel készültünk idén az ünnepekre – egy olyan adventi naptárral, amelynek [...]

Save the Date: Őszi akciós dátumok

Az őszi időszak számos akciós dátumot, marketing kommunikációs lehetőséget tartogat, amelyeket érdemes észben tartanotok és [...]

Page translation/Oldal fordítása