A visszacsatolás, jelen esetben a vásárlók/látogatók véleménye több szempontból is fontos, hiszen:
1) így másoknak is megbízhatóbbnak hat a vállalkozásotok, feltéve ha pozitív a visszacsatolás,
2) akármilyen jellegű is legyen – jó vagy kevésbé jó -, mindig tanulhattok belőle, hogy merre tovább, min érdemes változtatni.
Na de milyen csatornákon keresztül, milyen módon tudhatjuk meg mások véleményét?
1) Kérdőív
Fordítsatok időt rá, gondolkodjatok rajta, és gyűjtsétek össze azokat a kérdéseket, amelyekre adott válaszokra a leginkább kíváncsiak vagytok, amelyekkel úgy érzitek, hogy előrébb tudnátok jutni. A válaszokkal segíthetnek nektek például abban, ha új termék bevezetésén gondolkodtok, vagy ha szeretnétek átláthatóbbá, mindenki számára kezelhetőbbé tenni a webáruházat. A kérdőívet tálalhatjátok akár egy hírlevél keretén belül is – higgyétek el, a vásárlóitok örülni fognak, ha úgy érzik, érdekel benneteket a véleményük.
2) Közösségi média
Ha szerepeltek a webáruházatokkal/márkátokkal a közösségi médiában – már pedig hogy ne szerepelnétek, hiszen manapság ez ugye már szinte kötelező -, akkor például egy Instagram Story-ban vagy a Facebook oldalatokon szavazást is indíthattok egy-egy fontosabb eldöntendő kérdésről.
Szintén a közösségi médiához kapcsolódóan nagyon fontos, hogy kövessétek nyomon, ha valaki esetleg megemlít titeket egy bejegyzésben. Mindenképp pozitív benyomást fog kelteni, ha reagáltok rá.
Nem elhanyagolható az sem, hogy ha esetleg olyan vélemény érkezik valamelyik platformon belül, ami nem feltétlen pozitív, azt is tudjátok helyesen kezelni – ha jogosnak érzitek, ha nem. Sokat számít, hogy a negatív kritikát is el tudjátok fogadni, építkezni belőle.
3) Direktben érkező visszajelzések
Számos módja van annak, hogy a vásárlókat kicsit bevonjátok az interakcióba. Használjátok ki a csomagolás lehetőségeit, vegyétek rá őket a kommunikációra! Először is ügyeljetek arra, hogy ízléses legyen a csomagolás, próbáljátok egyedibbé tenni akár egy megnyomtatott dobozzal, vagy egy matricával, amivel például megköszönitek a vásárlást. A csomagba pedig kerülhet kupon, köszönőkártya, esetleg egy kis apró meglepetés… Nincs is jobb, mint egy direktben írt visszacsatolás a vevőktől, pusztán azért, mert elégedettek.
4) Telefon – ha már személyesen nem mindig megoldható
Bár manapság már kicsit szokatlannak tűnhet, mégis a szóbeli kommunikáció elhanyagolhatatlan, és kétség sem férhet hozzá, hogy ez a legszemélyesebb megoldás. Akár rögtön a kiszállítás után, akár pár héttel utána telefonáltok, mikor már kipróbálásra kerültek a termékek, mindkét esetben hasznos információkkal gazdagodhattok, illetve az elégedettséget is mérhetitek.