Kötészet. Mit is jelenthet ez egy nyomdai specifikációban?

Biztosan sokan találkoztatok már nyomdától kapott árajánlattal, és talán vagytok néhányan, akik az ár/egységár megjelöléseken kívül az árajánlat specifikációját is átolvastátok.

Persze ez nem feltétlen jelenti azt, hogy mindent megértettetek belőle, de ez nem is a megrendelők feladata. A nyomdák, azaz a mi felelősségünk az, hogy arra adjunk árat, amire a megrendelő „gondol”, még akkor is, ha nem egészen az szerepel az árajánlat kérésben, ami végeredményében az árajánlat specifikációjában, hiszen ahhoz már mi is hozzáadhatjuk szakmai értékeinket.

Ismerős az a szó, hogy KÖTÉSZET? A szó eredendően a régmúltból, a könyvek gyártásával, a könyvek nyomtatás utáni „kötésével”, a lapok egymáshoz fűzésével hozható párhuzamba. Tágabb értelemben már minden szórólap, magazin, prospektus, névjegykártya, marketing nyomtatvány nyomtatás utáni további feldolgozását magába foglalja. A vágást, hajtást, a hajtást könnyítő élek készítését, tűzést, ragasztókötést, spirálozást, és így tovább.

Az egyre szélesebb körben elérhető modern technológiák, a felgyorsult fejlődés az, ami végett a kötészet munkafolyamatot gyakran már inkább „kikészítés”-ként is emlegetik. Ez a kategória már magában foglalhatja a különböző nyomdai eljárással készült termékek nyomtatás utáni munkafolyamatait, akár egy kartondoboz ragasztását is éppen úgy, mint egy prospektus borítójának felületnemesítését, fóliázását, lakkozását.

Reméljük ti is úgy látjátok, hogy időről időre megírt, adott témához kapcsolódó bejegyzéseink kevésbé szakmai jellegűek, hiszen mi mindig igyekszünk megrendelőink szemével vizsgálni az adott témakört. Mindezek mellett ha mégis kérdésetek lenne, úgy állunk rendelkezésetekre elérhetőségeinken.

Korábbi bejegyzéseink a témában

A műanyagok 7 fajtája | Melyik mehet a szelektívbe?

A fenntarthatóság és a környezetvédelem egyre fontosabb szerepet játszik mindennapi életünkben, így a hulladékkezelés és [...]

Illatmarketing – teremts emlékezetes vásárlói élményt!

Az illatmarketing egy viszonylag új, de gyorsan terjedő eszköz a marketing világában, amely a szaglásra, [...]

Csomagautomata körkép – Melyikkel, miben, mennyiért?

A csomagautomaták fénykorukat élik, sokan előszeretettel használják csomagfeladáshoz, illetve választják ezt az opciót átvételhez a [...]

Jelölés a szállítói csomagoláson? Ezt jelenti!

A szállítói kartondobozokon gyakran találkozhatunk különféle jelekkel, szimbólumokkal, melyeknek fontos jelentésük van a csomagolás, tárolás [...]

Mennyi idő alatt bomlanak le a csomagolóanyagok?

A különböző csomagolóanyagok lebomlási ideje jelentősen eltérhet egymástól, és függ a környezeti körülményektől, például a [...]

5 ok, hogy miért használj Canva-t

Szeretnéd saját kezedbe venni vállalkozásod kommunikációjának egy részét, de nem értesz kellő mértékben a képszerkesztő [...]

Így kommunikálj a hírlevél feliratkozóiddal

Egy webáruház, egy márka sikerének kulcsa egyértelműen a már meglévő vásárlóknak a megtartásában rejlik, ehhez [...]

Így csökkenthetitek a csomagolási/szállítási költségeiteket

Ha valaki webáruházat működtet, valamilyen módon el kell juttatnia a termékét a megrendelőhöz, így a [...]

Page translation/Oldal fordítása

Kedves Megrendelőnk! 🎄

Az év vége közeledtével szeretnénk benneteket tájékoztatni cégünk ünnepi időszakának munkarendjéről.

A millerpack.hu webáruházban leadott megrendelések futárszolgálatnak történő átadását az aktuális megrendelés állomány függvényében legkésőbb 2025. december 19-ig tudjuk megtenni.

Az évben az utolsó munkanapunk december 19-én lesz, míg 2026-ban január 5-én indítjuk az évet. 

A 2025. december 20. - 2026. január 4-ig tartó időszakban munkanapokon irodai és kereskedelmi ügyintézésre korlátozódik tevékenységünk. 🎅

Kívánjuk, hogy boldogan és szeretetben teljenek az ünnepek!

Üdvözlettel: millerpack.hu