Amiknek a bevarrt és a függő címkéken szerepelniük kell
Akár gyártod, akár forgalmazod a ruházati termékeket, a címkék elkészítése rád hárul. Ezzel a bejegyzéssel szeretnénk megkönnyíteni ezt a feladatot, hogy még véletlen se maradjon le semmilyen kötelező információ a ruhacímkéidről. Bizony, többre is szükséged lesz, ugyanis el kell helyezned rajtuk legalább egy bevarrt, illetve egy függő címkét is.
Bevarrt címke
Általában a nyakrészen, a deréknál vagy baloldalt a varrásvonalban helyezik el. A bevarrt címke nélkül a termék nem hozható kereskedelmi forgalomba, illetve vannak követelmények, amelyeknek kötelező megfelelnie. Fontos, hogy jól olvasható legyen, és a sokadik mosás után se kopjon le róla a szöveg, valamint magyar nyelven kell íródnia.
A kötelező információk, amiket mindenképp fel kell tüntetned a bevarrt címkén:
1.) Az alapanyag összetétel
A textilnyersanyagok arányát százalékban és csökkenő sorrendben szokás megadni.
2.) Használati, kezelési útmutató
Az 5 alapjel mindegyikének rajta kell lennie a címkén. De hogy melyik mit is jelent pontosan…?
• nedves kezelések → vízzel teli teknő
• fehérítés → egyenlő oldalú háromszög
• szárítás → négyzet
• vasalás → kézi vasaló
• vegytisztítás → kör
Ezeknek a jeleknek különböző variációk vannak, amik más-más utasítást jelentenek. Például ha a vasaló át van húzva, a ruházati cikket nem szabad vasalni, vagy ha a vízzel teli teknőben 40° szerepel, abban az esetben csak 40 fokon moshatjuk a ruhaneműt.
3.) Méretjelölés
Nem elhagyható. A méret többnyire az alapanyag összetétellel egy címkére kerül.
Függő címke
Ha a terméked rendelkezik egyedi termékcsomagolással, a tájékoztató kerülhet arra is, ennek hiányában azonban a ruházati cikkhez szükséges erősíteni valamilyen módon.
A kötelező információk, amiket mindenképp fel kell tüntetned a függő címkén:
• az áru pontos megnevezése
• rendeltetése
• a gyártó vagy a forgalmazó neve, címe
• származási hely (ha nem az Európai Unióból származik)
• méret
• összetétel
• minőségi osztály
• használati, kezelési útmutató
• veszélyszimbólumok
A függő címkék a legtöbb esetben nagyobb grammsúlyú papírból készülnek. Ügyelj arra, hogy ha valaki rápillant a te ruhacímkédre, egyből felismerje róla a márkádat. A logó használata kötelező, és az is nagyon pozitív a marketing szempontjából, ha az arculatod színei, betűtípusai köszönnek vissza róla. A fentebb felsorolt információk mellett a különböző elérhetőségeidet is bátran elhelyezheted rajta.
Bár a fő profilunk a csomagolóanyag gyártás, a teljesség igénye nélkül igyekeztünk összegyűjteni a kötelező tartalmakat, reméljük hasznos információkkal szolgálhattunk. Amennyiben nyomdai kérdésed támadna, esetleg címkét szeretnél gyártatni, bátran keress bennünket elérhetőségeinken.
A kötelező információkról szóló cikksorozatunk előző részeiben már írtunk a játékok és a kozmetikai termékek csomagolásáról, ajánljuk figyelmedbe ezeket a bejegyzéseinket is. A következő téma egy mostanság szintén nagyon népszerű iparág lesz, de majd csak két hét múlva derül ki, hogy melyik is az… 🙂
Forrás: Sulinet