Ezekre ügyeljetek 2020-ban, ha van céges Insta profilotok
1) A tartalom még mindig elhanyagolhatatlan
A kulcsszó: hitelesség. Fontos, hogy a felhasználók valamilyen úton-módon kapcsolódni tudjanak a vállalkozásotokhoz, ehhez pedig ez elengedhetetlen. Valamint ha a hitelességet profi fotókkal párosítjátok, nyert ügyetek van.
2) Támogassatok egy fontos ügyet!
Legyen az akár egy helyi kezdeményezés vagy egy világméretű projekt, álljatok ki egy ügy mellett, amiben valóban hisztek, közel áll hozzátok. Sokat számíthat, ha az emberek azt látják, hogy nem csak egy szolgáltatást nyújtotok, hanem valami pluszra, pozitív változásra is törekszetek, ahogy erőtökből telik. Azonban itt is fontos a hitelesség, ne a nézettség növelése vagy a likegyűjtés legyen a cél.
3) Influencer marketing
Az influencerek hatalmas marketing értékkel bírnak, hiszen óriási követőtáboraik vannak a szociális médiában, így egy esetleges együttműködés által több ezer emberhez érhet el a márkátok. Mielőtt nekiállnátok a keresgélésnek, érdemes átgondolni, hogy ki a célközönségetek, milyen terméket, szolgáltatást nyújtotok és ki tudná ezt – újra előkerül ez a szó – a leghitelesebben tálalni, olyan közönségnek, akiknek releváns ez a tartalom.
4) A hashtagek sem veszítettek a fontosságukból
Továbbra is sok múlik azon, hogy milyen hashtageket használtok a képeitek alatt, ugyanis számos látogató érkezhet ezeken keresztül a profilotokra. A legnépszerűbb hashtegek használatával legfeljebb néhány percig, a kevésbé népszerűekkel akár órákig is látszódhattok, de ugyanilyen fontos a célcsoport-specifikus és a márka-specifikus hashtegek használata is. A legjobb, ha mind a négy kategóriából vegyesen állítjátok össze, azonban nagyon lényeges, hogy mindegyik kapcsolódjon az adott bejegyzéshez.
5) Még felkapottabb lesz az Instagram Story
Gondoltátok volna, hogy naponta 500 millió felhasználó használja ezt a funkciót az alkalmazáson belül? Ha el szeretnétek érni a követőiteket – vagy egy Insta Story-hirdetésen keresztül akár új embereket – ez a legjobb megoldás rá. Régi vagy új termékekre, akciókra, kampányokra, esetleg akár egy-egy új bejegyzésre is felhívhatjátok így a figyelmet. Érdemes egyfajta stílust kiválasztanotok, és mindig ahhoz hasonló megjelenésű tartalmat készíteni, hogy elég legyen meglátni és máris hozzátok kössék az adott story-t. Ebben segítségetekre lehetnek például a Desygner, a StoryArt vagy az Over nevű ingyenes applikációk.
+ 1 TIPP: A story-ban szavazást is elhelyezhettek, amivel könnyedén felmérhetitek a követőitek véleményét.
6) Vásárlás az Instagram-on keresztül
Már 2018 közepe óta elérhető hazánkban is ez az opció, azonban egyelőre viszonylag kevesen használják ki, pedig ezzel a lehetőséggel könnyedén elősegíthetitek, hogy több megrendelésetek érkezzen. Az Instagram Shopping segítségével egy-egy bejegyzésben megjelölhetitek az adott képen látható termékeket, és az érdeklődők rögtön látják a nekik tetsző cikk nevét, árát, illetve pár kattintással meg is rendelhetik a linken keresztül.
Az Instagram-ról sokszor írtunk már, íme néhány régebbi cikkünk, amelyek érdekelhetnek:
- Hogyan használjam az Instagram Stories funkciót vállalkozásként?
- Mi is az a #hashtag és hogyan használjam?
- Így használd hatékonyan az Instagram-ot!
- Google, Facebook, Instagram és társai…