Egyre nagyobb teret kap a minőségi csomagolás a webáruházas termékeladások körében, nem csak funkcióját tekintve, hanem a vizuális hatást és a kommunikáció tartalmát nézve egyaránt. Érdemes kiemelkedő figyelmet fordítani a minőségre, hiszen számos tanulmány igazolja, hogy az online vásárlók több mint 1/3-a elégedetlen a szállítói csomagolással, és aki elégedetlen, az nem feltétlen ad még egy esélyt…
Az elmúlt években is jelentős mértékben nőtt a házhozszállítással rendelt termékek száma, a futárszolgálatok nem is feltétlen tudják maradéktalanul lekövetni 1-1 szezon csúcspontjait. Ennek következtében a korábbi személyes vásárlásokkor elhangzó interakciók egyértelműen átkerültek a csomagolás minőségi, és tartalmi szintjére.
A nem megfelelő minőségű csomagolás, a szegényes tartalom és a kommunikáció hiánya mind alacsony minőségű vásárlógondozást mutathatnak. Azt, hogy vevőitek egy nem megfelelőnek minősített szállítói csomagolás kézbe vétele után visszatérnek-e hozzátok, nem könnyű megjósolni.
A következő néhány bekezdésben próbálunk nektek olyan információkkal szolgálni, melyeket felhasználva csomagolásaitokkal is kommunikálni tudtok vásárlóitok felé.
- új formák, melyekkel a vásárlóidat meglepheted;
- könnyű és/vagy gyors nyithatóság;
- papír és esetlegesen használt műanyag gyors és könnyű elkülöníthetősége a csomagoláson belül.
MÉRET
Gazdaságossági és környezetvédelmi szempontokat figyelembe véve – az észszerűség határain belül maradva – fontos, hogy a termékek szállítói csomagolása ne legyen nagyobb, mint a termék, vagy legalább is sokkal nagyobb ne legyen, hiszen…
- nagyobb doboz esetén nagyobb az alapanyag felhasználás, több energiába telik a dobozt kigyártani;
- nagyobb másodlagos csomagolás esetén több térkitöltés kell, amire nincs szükség;
- nagyobb másodlagos csomagolás esetén kevesebb csomagot tud egyszerre szállítani a szállítói lánc, miáltal az 1 db csomagra jutó szállítási költség jelentősen nagyobb lesz.
GRAFIKA
Nyomtatva vagy nyomatlanul? Papír vagy műanyag? Fontos, hogy mit mire ragasztotok – papír ragasztószalag például műanyag felületre nem igazán tapad -, a ragasztószalagnak milyen terhet viselő kartondobot kell lezárnia, és így tovább.
A környezettudatosság szempontjából egyértelműen a papír ragasztószalag a legjobb választás. A szelektív hulladékgyűjtés során nem kell szétválasztani a dobozt a ragasztószalagtól. Igaz, hogy az áruk egységesen magasabb, azonban a vevőitek felé a környezettudatos gondolkodás sokkal fontosabb, mint eddig bármikor.
Lehet műanyag, de segítsétek annak tovább felhasználásában, újrahasznosíthatóságában a vevőket. Van alternatíva is térkitöltésre – papírok, biológiailag lebomló térkitöltő habok – amely a termék típusától, az elsődleges csomagolás meglététől, annak minőségétől is függ. Valamint függ attól, hogy napi szinten milyen mennyiséget csomagoltok be, milyen módszereket használtok a csomagolásra, és így tovább.
Ne feledjétek, amikor a futárszolgálat kiszállítja vásárlóitoknak a webáruházon keresztül rendelt terméketeket, az első kontaktus a termékkel a csomagolás. Ehhez mérten tervezzetek, és ehhez képest alakítsátok ki csomagolóanyagotok és a csomagolás tartalmát, formáját, méretét.
Mondjátok el vevőiteknek, hogy mit miért tesztek a csomagolás terén. Kommunikáljatok velük ebben a témában rendszeresen, terveiteket, kész projektjeiteket osszátok meg velük olyan mélységig, hogy annak információ tartalma számukra érthető és elégséges legyen jövőbeni döntésük meghozatalának elősegítésére.