Világmárkák és környezettudatosság a csomagolásban

Legyen az akár gyártó, akár kereskedő cég, mely világmárkák mögött áll, egyaránt kimagasló törekvéssel bír a környezetbarát, műanyagtól mentes csomagolások irányába.

Tudatosan, külön feladat– és felelősségi körökkel hoznak létre divíziókat annak érdekében, hogy az újrahasznosítást szolgáló hatékony rendszereket fejlesszenek ki teljes folyamatláncuk vonatkozásában.

Lássunk néhány követendő példát:

  • DANONE
    A vállalat célul tűzte ki, hogy 2025-ig minden termékükhöz kizárólag olyan csomagolást fejlesztenek ki, mely újrahasznosítható vagy komposztálható lesz. A franciák több év előnyt élveznek a műanyag csomagolások csökkentésében, erről korábbi bejegyzésünkben is írtunk – A franciák nemet mondanak a műanyag zacskókra.
  • REWE International (többek között a Penny üzletek anyavállalata)
    2019 év végéig a teljes zöldség és gyümölcs kínálatukat „Ki a műnyagot” mottó szerint fogják csomagolni. Visszaváltható kartondoboz kerül be a kínálatba a kimért termékek csomagolására. 2030-ig pedig az összes saját márkás csomagolásukat, legyen az akár mélyhűtött vagy friss termék, kizárólag környezetbarát csomagolásban fogják forgalmazni.
  • dm
    Idén januártól már minden dm üzlet kizárólag papírtasakot adhat vásárlóinak, a műanyag zacskókat száműzték kínálatukból. A papírtáska komposztálható, és ha a vásárlók még ennél is tudatosabban szeretnének együtt élni a dm termékekkel, akkor vásárolhatnak pamutból készült táskákat is.
  • TESCO
    Az áruházlánc célja, hogy 2025-re saját márkás termékeinek csomagolása 100%-ban újrahasznosítható legyen, valamint működése során is általánosságban arra törekszik, hogy jelentősen csökkentse a csomagolási hulladékot. Mindez természetesen nagymértékű befolyással lesz mind beszállítói, mind vásárlói körükre.
  • NESTLÉ
    2025 – úgy látszik, hogy népszerű ez az évszám a környezettudatosság teljes körű átalakulása szempontjából a multinacionális vállalatoknál. Az elkövetkezendő 6 évben a Nestlé azt tervezi, hogy termékcsomagolásaiból minden szinten kivonja azokat a műanyag megoldásokat, melyek nem újrahasznosíthatóak.
  • Procter&Gamble
    Már most elérhető 2 olyan márkájuk is (Lenor és Lenor Unstopabbles), melyek csomagolása 50%-ban újrahasznosított műanyagból készül, és a magyar vásárlók számára is elérhető. 2030-ig szeretnék azt megvalósítani, hogy a teljes termékportfóliójuk 100%-ban újrahasznosítható alapanyagból készüljön.

Jó tudnunk, hogy a nagyvállalatok tudatos és tervezett keretek között külön kutatás-fejlesztési részlegeket hoztak létre az elmúlt években a környezetbarát csomagolási lehetőségek feltérképezésére, fejlesztésére. A papír csomagolásokon kívül biológiailag lebomló, komposztálható újrahasznosítható polimerek után kutatnak a tisztább, környezettudatosabb jövőért. Érdemes lesz átvenni ezt a tudatos gondolkodást nekünk, végfelhasználóknak is.

A tudatos vásárláson felül a többször használatos csomagolóanyagok, a hulladékok kezelése, a társadalmi felelősségvállalásunk egyaránt fontos, hogy a következő generációkon túl saját életünket, környezetünket is nagyobb biztonságban tudjuk.

Termékkörünk folyamatosan bővül a környezettudatos, újrafelhasznált, újrafelhasználható és komposztálható csomagolóanyagok tekintetében. Érdemes rendszeresen ellátogatni “új termékeink” oldalunkra.

Forrás: Termékmix
Képek forrása: Google

Korábbi bejegyzéseink a témakörben

One thought on “Világmárkák és környezettudatosság a csomagolásban

  1. Pingback: Minden hullámkarton doboz 100%-ban újrafelhasznált papírból készül? | millerpack.hu

Comments are closed.

Page translation/Oldal fordítása